Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Hulp met Word???

Featured Replies

Geplaatst:

Zwaar off-topic, maar ik hoop dat iemand hier me verder kan helpen.

Ik zou graag in Word een voorbeeldbrief maken waarin ik een aantal zaken (zoals data, adressen e.d.) kan aanpassen. Vroeger heb ik eens met zo'n document gewerkt, maar in de nieuwe versie van Word heb ik geen idee hoe ik dat voor elkaar kan krijgen. En omdat ik niet weet hoe het heet wat ik bedoel, kan Google me (vooralsnog) niet verder helpen.

Wat ik bedoel is dat een stukje tekst gearceerd is. Je klikt er dan met de muisknop 1x op en alle tekst wordt automatisch geselecteerd waardoor je snel iets kunt intypen (bijvoorbeeld een andere datum). Door de arcering is ook in 1 oogopslag te zien welke tekst aangepast moet worden. Ik gebruik nu steeds oude brieven als voorbeeld, maar daarmee loop ik de grote kans dat ik stukken tekst vergeet aan te passen.

Nou heb ik iets gevonden in Word dat in de buurt komt met wat ik bedoel, alleen moet je aangeven welke tekst er op dat stukje moet komen (bijvoorbeeld een datum). Maar op sommige plekken wil ik juist zelf iets schrijven en die optie zat er niet bij.

Heeft iemand enig idee wat ik bedoel (uitleggen is niet mijn sterkste kant) en kan me verder helpen? Ik ben bijna op het punt beland dat ik de computer als kweekkasje ga gebruiken....

Geplaatst:

Als er een programma is wat ik 100% snap is het word wel

Werken met gewoon tekstvakken bedoel je? Dat is wat ik concludeer uit je stuk tekst

In het geval van word 2010, (wss ook zo in word 2007):

Tekstvakken invoegen;

Boven aan de balk van al die tabbladen druk je op invoegen,

Dan staat er bij het onderdeel "Tekst" een knop met "Tekst vak",

Druk daar op.

Dan komt er een klein soort venster waar onder aan staat "Tekst vak maken"

Dan kan je ergens waar jij wilt een tekstvak plaatsen en daar in typen.

Edit; hier nog een filmpje ter verduidelijking

Geplaatst:
  • Auteur

Nee, dat is helaas niet wat ik bedoel. Ik bedoel echt een brief. Even een sollicitatiebrief als voorbeeld. Als je 10 sollicitatiebrieven gaat versturen met grotendeels dezelfde tekst, dan wil je deze niet iedere keer overnieuw hoeven te typen. Dingen als datums, namen, functies zijn bij iedere brief anders. Nou was er ooit een functie in Word waarmee ik deze variabelen met 1 muisklik kon wijzigen. Als ik de "mal" opende, dan zag ik de variabelen meteen doordat ze een ander kleurtje hadden. Je klikt er dan 1x op, de tekst is dan automatisch geselecteerd en je vulde andere tekst op die plaats in. Zodoende kon je heel snel een brief aanpassen en zag je direct wat er aangepast moest worden zodat je niks over het hoofd kon zien.

Ik weet dat ik vaag ben in de omschrijving...

Ik heb verder ook geen flauw idee welke functie dat was in de oudere versies (van voor 2003 geloof ik), ik weet alleen dat het kon. Die nieuwe versies van Excel en Word gaan me de pet te boven...

Geplaatst:

Nieuwe versie's van word enz. vind ik zelf wel overzichtelijker, dingen zijn simpeler te vinden. Maar als je niet weet wat voor naam het heeft, ja dan word het wat lastig.

Maar ik weet het verder dan ook niet... Ik werk zo goed als nooit met variabele stukjes. Hopelijk kan iemand anders je verder helpen.

Misschien zou je hier iets kunnen vinden?

http://office.microsoft.com/nl-nl/templates/

Geplaatst:
  • Auteur

Ik vrees dat ik ook een beetje vaag ben met mijn uitleg. In ieder geval bedankt voor het meedenken!

Geplaatst:

Dit kan en kon met een Macrobutton (waarbij je de knop naar een niet bestaand macro laat verwijzen)

In de nieuwe versie van Word kan je ook het ontwikkelaarstab aanzetten (2010 Bestand, opties, tabblad 'lint aanpassen', 2007 officeknop, opties voor word, en ergens staat een vinkje dat je het ontwikkelaarstabblad wilt weergeven - als ik het moet opzoeken moet je het zeggen) en dan de nieuwerwetse besturingselementen gebruiken.

Geef even een gil als je meer hulp nodig hebt.

Googlen op "word besturingselementen" eventueel de versie van Word erbij zal je ook een eind op weg kunnen helpen.

Ah ja, als iemand (zakelijk) sjablonen of invoegtoepassingen voor Microsoft Office nodig heeft, stuur dan maar een PM naar mij .

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Geplaatst:
  • Auteur

Hee, bedankt! Ik zal er vandaag of morgen eens voor gaan zitten om te kijken of het me lukt. Nogmaals dank!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.