Bit Posted March 3, 2012 Posted March 3, 2012 Gegevenheden : Krijgertje. Ouder appelboompje; ooit op zwakke ( zo laag mogelijk ) onderstam ge-ent. Het boompje zal zo'n 10 jaar oud zijn nu. Het is geen beauty, maar helemaal geschikt voor mijn doel: soort van 'Cordon' - snoer - leiwijze , aan draad. Opbrengst is mij ondergeschikt.Het is een krijgertje. Eigenlijk had de vorige eigenaar hem weg willen doen. Ik wil proberen er nog van te genieten , er nog wat van te maken. Vraag De entplek zelf is nooit helemaal super geweest. De aangroei was wel voldoende maar niet perfect. Gevolg is, dat de entplek nu een gat vertoont. Met de jaren is dat gat ahw groter geworden, en inmiddels een echt gat. Bron voor ziektes dus ( dit is op zich al een wat zorgelijk soortje ) en/of schuilplaats voor insecten en eitjes. Zie onderstaande foto's. Wat raden jullie aan ? Niets doen ? Behandelen ? Corrigeren is geen optie meer denk ik, maar gewoon maar weggooien ook niet voor mij. Is de oude wond te behandelen met iets, waardoor ik verder in het seizoen dingen voorkom ? en zo ja: hoe ? Quote
Persica († december 2016) Posted March 3, 2012 Posted March 3, 2012 Hmm een leuk klusje, wat ik zou doen?,.. en niet te lang mee wachten De wondranden bijsnijden tot je een paar mm in het verse cambium zit (overgang van groen naar hout":-) Ik weet niet hoe diep dat gat is maar dit lijkt al tot op het kernhout te zitten? Hier zou ik het meeste dode hout eruit pulken. Daarna de wond met (warme) entwas insmeren, na de zomer is de wond weer mooi dicht Quote
Recommended Posts