hansm Geplaatst: 14 januari 2011 Geplaatst: 14 januari 2011 (aangepast) Ik ben Hans, gek op mijn moestuin maar pas sinds een jaar dus moet nog veel leren en uitvogelen, maar begin overal enthousiast aan want moestuin vindt ik echt heel leuk.Mijn moestuin is 200 vierkantemeter.ik vindt eigenlijk alles leuk om te proberen, ben bezig met zaaien, enten, stekken, inmaken, lei-vormen, paddestoelen eigenlijk alles vooral fruit vindt ik leuk.Heel veel zaad verzameld voor aankomend seizoen van vergetengroente, pepers, kruiden, pompoenen en veel groente, vooral gek gekleurd als rodespruiten of zwarte wortels vindt ik leuk.Heb me vooral ingelogd aangemeld hier in de hoop dat mensen willen helpen of ruilen/verkopen van stekken. Verzamelen doe ik vijgen soorten, druiven soorten en munt soorten, als iemand dus hiervan stekken/takken heeft die ik nog niet heb zou ik ze graag overnemen,zoek specifiek nog takken van twee [planten witte aalbes en worchesterberry/bes om dus te stekken. Foto's heb ik nog niet gemaakt, ben niet zo'n fotograaf maar van de zomer als alles weer groeid is het best leuk. 14 januari 2011 aangepast door Gast Quote Players only love you when they're playing.
Jorieke123 Geplaatst: 14 januari 2011 Geplaatst: 14 januari 2011 Hallo, welkom op het forum!Ik heb aardig wat muntsoorten, waar ben je nog naar op zoek? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
hansm Geplaatst: 14 januari 2011 Auteur Geplaatst: 14 januari 2011 Bedankt gezellig gelijk antwoord,van munt heb ik de marokaanse, sinnasappel, appel, ananas, banaan, kruize, aardbei, cocolade en pepermunt.wisselen jullie vaak stekken uit op forum, dat lijkt me namelijk heel leuk ? Quote Players only love you when they're playing.
Jorieke123 Geplaatst: 14 januari 2011 Geplaatst: 14 januari 2011 Hm, die heb ik ook.. en ik zou even moeten kijken wat er verder de winter heeft overleefd hier. Ik heb er namelijk nog wat in pot staan, en niet alle muntsoorten blijken even sterk. Ik heb in ieder geval nog lavendel munt, gembermunt (met een gele vlek op elk blaadje) en grapefruitmunt. Er wordt nog niet veel geruild en uitgewisseld op het forum. Af en toe wat zaadjes.. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
hansm Geplaatst: 14 januari 2011 Auteur Geplaatst: 14 januari 2011 Oke, jammer dat niet veel geruild wordt het stekken is juist leuk en valt me op zo makkelijk het gaat heel goed en op die manier kun je wat bezuinigen op de kosten en toch heel leuke plantjes krijgen.Als je een seintje wilt geven waneer je eventueel wat stekken hebt van de 3 soorten die je noemde heel graag, ik heb vast wel iets wat jij mischien zoekt aan stek of zaad en betalen kan ik natuurlijk ook. Quote Players only love you when they're playing.
Koert Geplaatst: 14 januari 2011 Geplaatst: 14 januari 2011 Welkom hans! Zou geweldig zijn om stekken of zaden uit te kunnen wisselen, ik zat er gisteren toevallig over te denken om Frans wat zaden te vragen van zijn Kardoen en die dan evt. te ruilen. Alleen ik vroeg me gelijk af hoe dat mogelijk zou zijn met stekken tussen bv. jij en ik (noord-holland en limburg), je kunt niet zomaar even een stekkie in een envelop frotten natuurlijk!Even gegoogeld en zag meteen deze staan:http://www.telegrow.com/tienda/du/enveloppe-voor-verzenden-per-post-van-5-stekken-1753 ideaal natuurlijk, maar voor eenmalig vrij kostbaar en je wilt hem natuurlijk dan ook altijd weer terug. Op zich moet het in een postpakketje lukken denk ik , met vochtige aarde eraan in een gripzakje of ander folie en dan op maandag-donderdag verzenden, dan is het pakketje meestal wel binnen een dag op bestemming.Heeft iemand hier ervaring mee?? Quote Even a broken clock is right twice a day
hansm Geplaatst: 14 januari 2011 Auteur Geplaatst: 14 januari 2011 Versturen gaat best heel goed, ik heb daar veel en heel goede ervaring mee zowel vanuit Belgie als Nederland, bij ons in de buurt is niet zoveel leuke dingen en ik heb al heel veel zaden, stekken en regelmatig bomen en struiken laten versturen, meestal met tnt of kleindere dingen zoals takken om te stekken en zaad met de gewone post in stevige envelop.De verzendkosten zijn beetje nadeel, maar valt reuze mee (6.75 tot 10 kilo), ik heb van de week 3 prachtige dornfelder druiven struiken binnen gekregen uit gelderlandecht schitterende stammen dik en mooi knoestig van jaar of 10 en zeker 1.50 hoog was in totaal daarvoor 21,75 kwijt.Bij ons in tuincentrum zou je 1 zo'n oude struik niet voor kunnen kopen. Quote Players only love you when they're playing.
aardbeijim Geplaatst: 14 januari 2011 Geplaatst: 14 januari 2011 HOi leuk,ik stek ook graag,heb al buxus gestekt,en heb 3 vijgentakjes in een pot waar er al 1 van aan het uitlopen is. Heb jij ook frambozen? Quote Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
hansm Geplaatst: 14 januari 2011 Auteur Geplaatst: 14 januari 2011 HOi leuk,ik stek ook graag,heb al buxus gestekt,en heb 3 vijgentakjes in een pot waar er al 1 van aan het uitlopen is. Heb jij ook frambozen? Ja vrijwel de meeste fruitdingen heb ik wel aangeplant, framboos stekken super makkelijk, gewoon nu een rijtjes takjes in de grond, ik heb de gele fallgold en de roze glen cova,zou nog wel graag de zwarte occidentalis willen hebben en stekken. Quote Players only love you when they're playing.
aardbeijim Geplaatst: 14 januari 2011 Geplaatst: 14 januari 2011 IK wil graag de framboos:Tulameen maar die heb jij dus niet. Heb jij nog een paar rode bes stekken. Quote Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
Jorieke123 Geplaatst: 14 januari 2011 Geplaatst: 14 januari 2011 Moeten er nu frambozenstekken in de grond? Maar moet dat dan een hout stek zijn? Want er is niets groen aan de struik Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
hansm Geplaatst: 14 januari 2011 Auteur Geplaatst: 14 januari 2011 Nee Tulameen heb ik niet, de rodebes heb ik in twee soorten J tets en Roodneus. Quote Players only love you when they're playing.
aardbeijim Geplaatst: 14 januari 2011 Geplaatst: 14 januari 2011 Ik weet niet veel van rode bes.Maakt eigenlijk niet veel uit.Wat raad jij aan en vind je beter tegen ziektjes en grote opbrengst,enz? Quote Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
Jorieke123 Geplaatst: 14 januari 2011 Geplaatst: 14 januari 2011 Ik heb al wel een paar keer kruidentakjes verstuurd per enveloppe post. Gewoon een soort doosje maken van karton (zo dubbelvouwen dat er ruimte tussenzit, en niet dikker is dan 3 cm). En dan de takjes in een vochtig keukenpapier en in een plastic zakje. De takjes zijn dan nog niet gewortelt. Maar met munt maakt dat niet uit. Die steek je in de grond en ze lopen uit Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
hansm Geplaatst: 14 januari 2011 Auteur Geplaatst: 14 januari 2011 Moeten er nu frambozenstekken in de grond? Maar moet dat dan een hout stek zijn? Want er is niets groen aan de struik Ja je steekt inderdaad nu een stuk hout/tak van ongeveer 30 cm voor 2/3 in de grond, winterstek gaat juist bij veel fruitstruiken heel goed. In voorjaar gaat de tak gewoon uitlopen.braam, rode bes framboos, jostabes enzv is nu seizoen voor om te stekken.alleen vijg en druif doe ik nu binnen stekken. Quote Players only love you when they're playing.
aardbeijim Geplaatst: 14 januari 2011 Geplaatst: 14 januari 2011 Als ik het zo lees heb ik graag de roodneus Quote Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
hansm Geplaatst: 14 januari 2011 Auteur Geplaatst: 14 januari 2011 Nou moet denk ik geen probleem zijn darvan wat afteknippen, ik zal je laten weten waneer ik naar de tuin ben geweest datduurt waarschijnlijk even, ben gisteren geweest en met ons winterweer ga ik niet vaak Quote Players only love you when they're playing.
aardbeijim Geplaatst: 14 januari 2011 Geplaatst: 14 januari 2011 Anders doe maar van de andere plant ook maar.Kan ik op verschillende tijden oogsten. Als die aardbeienplanten dan ook grote aardbeien geven geef ik je daar wel een paar van. Quote Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
hansm Geplaatst: 14 januari 2011 Auteur Geplaatst: 14 januari 2011 Ja dat is leuk. Quote Players only love you when they're playing.
LucV Geplaatst: 14 januari 2011 Geplaatst: 14 januari 2011 ... de takjes in een vochtig keukenpapier en in een plastic zakje. De takjes zijn dan nog niet geworteld.Die methode ken ik ook, meestal gaat dat wel goed. Welkom Hansm. Quote
helena Geplaatst: 3 mei 2011 Geplaatst: 3 mei 2011 Hoe je het voor mekare krijgt, wanneer ik onze pot met buxus zie, denk ik aan jou..... Lastig/leuk? in ieder geval vreemd edit; dit komt door je avatar. Dat is een boom, maar toont dus gelijkenis met onze buxus, vandaar Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.