Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Nieuwe spade nodig, advies tips gevraagd

Hansall

Recommended Posts

Beste,

Na twee jaar moestuinen is mijn RVS spade van €10 bij het blad gebroken, nadat ik hem vorig jaar al had gelast. Ik moet nu dus een nieuwe spade kopen en dit keer wil ik een goede spade kopen prijs mag max €70 zijn. Ik heb zitten kijken naar Spear and Jackson spades maar welke type kan ik het beste nemen?

Mijn moestuin is zandgrond en is ongeveer 80m² en ik zal hem voornamelijk voor het spitten gebruiken en soms voor het uitsteken van struiken in mijn siertuin. Kan iemand mij advies geven want kan je nu beter een RVS nemen of juist een stalen blad, is een D handvat fijner dan het conventionele T handvat. Alvast bedankt voor jullie tips en ervaringen.

Mja. Een spade moet je gewoon lekker in de hand liggen , moet je echt zelf voelen. Ik zweer gewoon bij een T handvat. Dat heeft met gewenning en gedachteloos grijpen te maken vind ik. en hoe ik m draag tijdens het werk. ( als een ober handpalm naar boven , spade bungelt verticaal naar beneden ) Maar aj . dat ben ik . Balns van het werktuig is wel van belang . ook als je m horizontaal draagt. Het moet gewoon allemaal lekker voelen. Mjaa. 'voelen' is niet zo goed te beargumenteren.

mijne is J & S ja: 69,- weet niet wat voor nummer. Gewoon een goede. Maar niet belachelijk.