Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Dan schep ik een stek voor je uit..

Kun jij wel aan Citroen munt komen? Ik ga het samen met colakruid en citroenverbena voor thee gebruiken...

Wilde jij misschien ook een stek colakruid?

aangepast door Ciska
Geplaatst:

Ja, alleen als hij groot genoeg is..groeien snel over de pot heen en voordat je het weet lopen ze door de hele tuin...kijk maar even.

Colakruid ruikt naar cola...wel grappig. Atemisa noggeswatte...ik neem wel wat voor je mee...

Geplaatst:

@Ciska slecht nieuws, Schouten's Kruiden heeft de citroenmunt niet op voorraad, deze moet opnieuw gestekt worden en de verwachting is dat deze pas eind juli weer leverbaar zal zijn. Zelfde voor de salierassen die ik in mijn bovenstaande lijstje heb staan.

Zorgkwekerij Smaak zit ook vlakbij, ben ik vorig jaar al geweest, heeft ook muntsoorten, maar op de website staat de citroenmunt niet. Maar ik zal even navragen.

Geplaatst:

Zag net dat bastin ook een mooie selectie heeft. Ik moet daar toch een bestelling doen...zal ik wat meebestellen? Sinaasappel leek mij ook wel iets😝 chocolade heb ik volgens mij wel...

Geplaatst:
23 uren geleden, acpronk zei:

Thanks, stuur je een tikkie? Of laat je weten hoeveel het was voor (contante?) betaling op de MTFD?

Doek!

• 2 weeks later...

Oh! Ik hoop dat je dit nog leest! Je zou van mij nog een muntstek krijgen! Die staat al in zijn potje. En je zou voor mij zoete aardappel stekken meenemen. Ik zie die deal niet in je overzicht staan. Wel op jouw netvlies hoop ik.

En verder: Wij hebben dit jaar voor het eerst een foliekas, en hoewel ik voor dit jaar te laat ben om nog te zaaien kan ik volgend jaar ein-de-lijk tomaten kweken! Zou je voor mij wat verschillende tomatenzaadjes mee willen nemen? Ik heb ook belangstelling voor een yam-plantje en wat zaadjes shungiku. Hoeft allemaal niet veel, ik kweek het zelf wel weer verder op met zaad.

Ik heb zelfgemaakte bananenjam voor je om te ruilen! Geen suiker toegevoegd, maar hartstikke zoet.

En wat versta je onder theekruiden? Plantjes waar je thee van kunt zetten? Of ‘echte’ thee (gedroogd blad)? Ik heb wel een stek citroenmelisse en/of citroentijm voor je maar die had je volgens mij al.  Maar thee kun je bijna overal van zetten.

aangepast door Tanja65

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

@Tanja65 het staat wel op mijn lijst, alleen zit je in de verkeerde lijst te kijken
Bananenjam is wel goed denk ik, nooit gezien. Ik bak weleens bananen, als de schil bruin wordt dan is de banaan gebakken heel zoet.
Ik neem ook yam, shangiku en wat tomatenzaden mee. Denk echter wel dat het nu wel wat laat in het seizoen om nu nog te zaaien is.

Oh, oeps. Dit is ‘22. Ook goeiemorgen. Enfin, blij dat het toch klopt! En dankjewel alvast! 

En ja ik denk ook dat het (te) laat in het seizoen is om nog tomaten te zaaien. Ik hoop op een zaailing en anders koop ik voor dit jaar een of meer plantjes. En ik ga het toch ook gewoon nog proberen, wie weet krijgen we een lange en hete zomer. 

aangepast door Tanja65

Hey @Ciska, super last minute maar ik las ergens over cola-kruid: klinkt intrigerend. Heb je toevallig nog een stekje over? En zaadjes van de welsh onion? Ik kan een mini-zaailing aubergine voor je meenemen. Hij is klein en verwaarloosd maar met een beetje liefde komt het vast nog goed. En als je dit niet meer leest heb ik pech. Neem ik toch de zaailing voor je mee. 

aangepast door Tanja65
Tag werkte niet

• 3 maanden later ...
Geplaatst:

Die bloemetjes hebben veel smaak. Mijn dochter smeekt al een paar jaar of ik die plant niet weer kan kopen. Dushi buttons worden de bloemen ervan ook wel genoemd. Leuk plantje. Verder idd niet bijster veel smaak.

Geplaatst:

De smaak is wat prikkelend. Heeft niet echt een smaak, maar meer een smaaksensatie. Het prikkelt je tong en is wat zoetig van smaak…

Anyways. Mijn nichtje is elk jaar jarig. Ze viert het zat of zon. Dus indien zondag feest, dan kom ik langs. Anders helaas pindakaas. Voor Turkse mensen is dit echt veeeeeeel te vroeg om een datum te prikken. Dat hoor je Max een week van te voren. Dus ik houd elk jaar het weekend maar vrij. Weet het zelf ook pas laatste moment @acpronk. Heel handig. Ben daar echt te Nederlands voor

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...