Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Wie komt er nog meer uit Twente?!

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur

jeetje, doe je het al zo lang?! Mooi om er een ervaren twentenaar bij te hebben

Geplaatst:

500 meter. Ja dat is niet ver

Ik heb vandaag een poging gedaan om het onkruid uit de tuin te krijgen maar het schiet niet op. Geen flauw idee wat het is (en of het wel onkruid is) maar het wint wel van mij

groetjes Anja

Geplaatst:
  • Auteur

Heey Anja,

Ik las net je stukje op moestuin seizoen. Dat je de onkruid niet weg krijgt heeft dat te maken met je gezondheid, las daar iets van.

Ik zie dat je in Enschede woont. Plaats anders even een foto van je "kruidentuin" misschien kunnen we je een keertje helpen?!

Geplaatst:

Janine: we hebben ons huis te koop staan en willen ook de grens oversteken. Nog tips wellicht? We willen graag richting Wilsum. Is dat wellicht bij Jou in de buurt?

Geplaatst:

Ik stuur je later vandaag even een priveberichtje Renate (is inderdaad in de buurt )!

Geplaatst:

Ik woon sinds kort (ongeveer één jaar) ook in Twente en het bevalt me prima! Daarvoor woonde ik in Drenthe.

Heb dit jaar voor het eerst een volkstuintje, hoop dat het goed gaat en vooral leuk blijft!

Groetjes,

Yasmin

Geplaatst:
  • Auteur

Haay Yasmin, ook jij welkom hier op het forum. Ik ben Herma, kom uit Almelo en heb ook sinds dit jaar voor het eerst een moestuintje veel nieuwbees hier

Geplaatst:
Heey Anja,

Ik las net je stukje op moestuin seizoen. Dat je de onkruid niet weg krijgt heeft dat te maken met je gezondheid, las daar iets van.

Ik zie dat je in Enschede woont. Plaats anders even een foto van je "kruidentuin" misschien kunnen we je een keertje helpen?!

Wat lief van je. het heeft daar o.a. mee te maken. Ik heb een energie stofwisselingsziekte en kan hierdoor erg weinig. Dat is ook de reden waarom ik met een moestuintje ben begonnen. Zo heb ik thuis ook iets leuks te doen.

Het grove werk doet mijn vriend meestal. Maar dit onkruid (ik neem tenminste aan dat het onkruid is ) is echt heel erg hartnekkig en het lijkt wel alsof er geen eind aan komt.

Ik lig nou ziek op bed maar zal binnenkort wel even een foto maken. Wedden dat jullie jaloers zijn op mijn mooie kruidentuin?

groetjes Anja

• 3 weken later...
Geplaatst:

Hallo, hoe gaat het hier in Twente in jullie tuintjes, in mijn tuintje gaat het gestaag door, ... met het groeien van het onkruid, haha. Ben druk met van alles en nog wat. Maar ik heb volgende week een "ikke-week" ingepland. Even lekker in de weer in de tuin. Maar de uien groeien goed. De eerste sla uit de bak al gehad, en de snijbieten zijn bijna zover om te proberen. Volgende week de kolen ook verpotten, die gaan ook erg mooi.

Geplaatst:
  • Auteur
Hallo, hoe gaat het hier in Twente in jullie tuintjes, in mijn tuintje gaat het gestaag door, ... met het groeien van het onkruid, haha. Ben druk met van alles en nog wat. Maar ik heb volgende week een "ikke-week" ingepland. Even lekker in de weer in de tuin. Maar de uien groeien goed. De eerste sla uit de bak al gehad, en de snijbieten zijn bijna zover om te proberen. Volgende week de kolen ook verpotten, die gaan ook erg mooi.

Leuk dat het zo lekker gaat Renate, heb je ook een berichtje op het moestuin seizoen? dan kunnen we eens spieken hoe het er bij jou uit ziet.

@Anja, ben benieuwd naar de foto's

Geplaatst:

ik ben nogal slorderig in het bijhouden van mijn blog. maar ik heb er wel 1. maar hoe kan ik zo'n link ernaar toe krijgen zoals jij onder je foto hebt staan?

Geplaatst:
  • Auteur

ik heb eigenlijk geen idee. weet niet hoe die er bij mij gekomen is.

Geplaatst:

ohh de foto's Beetje last van vergeetachtigheid Ze komen zo snel mogelijk!

Wat betreft die link. Die komt er automatisch te staan zodra je een eigen blog onder moestuin seizoen aan hebt gemaakt.

Ik heb daar naar die van jou gezocht maar ik kon hem ook niet vinden. Of kijk ik er over heen?

groetjes Anja

Geplaatst:
  • Auteur

ik kon die van renate ook niet vinden

Geplaatst:

Ik weet niet wat ik destijds fout heb gedaan bij het beginnen van de blog, maar ben nu gewoon opnieuw begonnen en er staat nu wel een verwijzing in naar het vorige blog. Tenminste als dat moestuin linkje nu in het blokje komt te staan.

Geplaatst:

Ja dus, nu staat het er wel!!

Geplaatst:

Het grootste gedeelte van het onkruid is weg! Ik waswas afgelopen weekend niet thuis en mijn vriend is het hele weekend in de tuin bezig geweest om alle onkruid te verwijderen. Ik ben echt zo blij! Er zal vast en zeker nog wel wat onkruid weer terug komen maar ach het begin is er.

Hij heeft wel foto's van voor en na de tijd gemaakt. Die zal ik hier plaatsen. Dan kunnen jullie het ook zien.

groetjes Anja

Geplaatst:
  • Auteur

Wat lief van hem!!

Geplaatst:

Ik kum ook oet twentelaand

Geplaatst:

Welkom hier bie de klub, woa kom ie weg da??

Geplaatst:
Welkom hier bie de klub, woa kom ie weg da??

Ik kum helemoal oet Enschede weg

Geplaatst:

Wat leuk zoveel Enschedeërs hier!

• 2 weken later...
Geplaatst:

Welkom! Ik kom zelf ook uit enschede (zuid)

Gisteren hebben wij de eerste bak eindelijk geplaatst en half gevuld. jammer genoeg zijn wij er net achter gekomen dat alles slap hangt. Waarschijnlijk is de zon te fel. Nou staat de hele tuin vol met paraplu's

groetjes Anja

Geplaatst:
  • Auteur

ik heb ook een tentje gemaakt voor mijn paprika plantjes Anja. Ze stonden te verpieteren dus heb ik met stenen en een oud laken voor wat schaduw gezorgd

Geplaatst:

Ik ben dus niet de enige

Maar dat van jou is ook wel een goed idee! Bij een beetje wind waaide de paraplu telkens weg. Ik bleef dus bezig met hem op de juiste plek leggen

groetjes Anja

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.