Geplaatst: 16 februari 20232 j Hmja. Het enige dat hierin zit uit de moestuin, zijn feitelijk 2 eitjes. En die waren in dit geval ook nog van @Jorieke123's kippen. Maar het is zo'n lekker comfort hapje - en über easy - dat ik t receptje toch fjes deel. Men neme: - 1 mok rijst (liefst rondkorrel, maar met gewone gaat t ook prima) - 1,5 mok water - 1/3e mok suiker (ik nam suiker uit de grote pot waarin mijn lege vanille peulen ook gaan. Mjam! Maar je kunt ook een half zakje vanille suiker toevoegen natuurlijk) - 1 blik kokosmelk - 2 eieren - snuf zout Doen: - Doe je rijst in de crockpot - voeg 1,5 mok heet water toe + snuf zout - sluit de crockpot, zet op "manual", sluit het ventiel en laat op high pressure 4 min en dan natural press release voor 12 min (na-garen zeg maar). - ONDERTUSSEN: open je blik kokosmelk en giet / spatel in een kommetje, beetje het harde witte door het waterige kloppen. - Open het press-release ventiel van de crockpot en open de deksel. - Fluf de rijst een beetje met een spatel - Zet de crockpot op saute - op "low" - Gooi de suiker + ongeveer een derde van je kokosmelk door de rijst, beetje roeren - Klop de twee eieren losjes door de overgebleven kokosmelk. - Voeg in scheutjes toe aan de rijst en blijf die goed omspatelen - Schep in bakjes Klaaaarrrrrr. Kokos / vanille-rijstpudding. Oh zo lekker. En super easy. Wij eten vaak 2 kommetjes warm, en de rest doe ik in bakjes of glaasjes in de koelkast. Voor het eten heel even in de magnetron piepen om de kou er vanaf te halen. Wij eten ze binnen 2 dagen op. wees bevriend met kleine dingen
Geplaatst: 24 februari 20232 j Oeh dit moet ik ook een keer proberen in de Instant Pot. Dank voor het delen!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.