Ga naar inhoud

Tuinkas kopen en plaatsing

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste medemoestuiniers, ik zou graag een klein kastje willen voor tegen de schutting om mijn zaailingen en enkele paprika planten te kweken.

Nu heb ik niet veel ruimte en zag ik deze kas https://www.jimmyatwork.nl/tuinkas-foreststar-100-met-veiligheidsglas-3-mm-antraciet

Ik denk veiligheid glas ivm mijn eigen kinderen.

Nu kan je er een fundering bij krijgen, lijkt me handig om hem iets hoger te krijgen, maar kan ik die vastzetten aan mijn tegels of kan de fundering ook los staan, ik zat nog te denken aan een blokje extra hout tussen fundering en paal van de schutting, lange schroef erin...

En dan de ligging, mijn tuin ligt op noordoost 50 graden. Dus niet hele dag in volle zon. Eerder zette ik zon klein foliekasje van een 1.75 hoog en dat ging met zaailingen goed op de bovenste plank. Voordeel wat ik denk is dat ik nu meerdere bakken naast elkaar kan zetten dus niet onder elkaar, dus meer licht vang voor de zaailingen.

Ik wil dan hier links plaatsen waar nu de konijnen staan.

Wat denken jullie, is deze kas goed genoeg van kwaliteit?

IMG_20230220_104718.thumb.jpg.b86fe9b53dc26e9247d234e3a5be48be.jpg

Onkruidmanager 1.0

Geplaatst:

Klopt het is niet heel hoog, er komt nog wel minimaal 10cm bij omdat ik er ook wel een fundering bij wil, dat scheelt al weer iets. Al zal het wel de olifant in de porcelein winkel zijn.

Maar het is voor mij puurt om een stuk of 10-12 kweektrays / bakjes en een paar potten te kunnen plaatsen met paprika planten. Ik dat dat dat heel mooi kan op een schap/stellinkje o.i.d. ik heb nog wat alu lengtes U profiel liggen dat is zo aan elkaar gepopt of gebout. 

Onkruidmanager 1.0

Geplaatst:

Weet niet hoeveel wind er is bij jou maar de ervaring hier zegt dat een kas toch best veel wind vangt en dus ook goed moet verankerd staan. Verwacht geen stevigheid van die schutting, die stelt niks voor.

In de beschrijving staat iets van kaders waar het glas in past, kijk goed na of een glasplaat wel kan vervangen worden zonder heel het spul te moeten opbreken.

De hoogte lijkt me wat krap en dus niet echt handig, zelfs met die extra 10cm maar dat is een keuze dat je zelf moet maken.

Ook in een kas blijft het koud worden en is het zaak die mini plantjes extra te beschermen met één of meerdere extra folies of P17 vliezen of iets dergelijks. Er is geen plank in die kas en zie niet direct de mogelijkheid om een plank te plaatsen dus alles op de grond of in een extra rek. Maximum belasting is 8kg/m² staat er, dat is echt niet veel.

Er zit een dakgoot aan, dus wateropvang voorzien. En daar lijkt een niet zo standaard aansluiting op te zitten, kijk na of die adapter wel verkrijgbaar is.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...