naggie Geplaatst: 26 februari 2023 Geplaatst: 26 februari 2023 (aangepast) Op verzoek deel ik de link naar het digitale moestuin logboek zoals ik deze in Excel geknutseld heb. Er zullen er ongetwijfeld meer te vinden zijn op het forum, maar ik vond ze niet, of niet de juiste functionaliteit. Onderstaand een Dropbox link (hopelijk werkt dit). Deze opent het Excel bestand in je browser als 'Alleen Lezen' Via 'Bestand' en 'Opslaan als' kun je hem opslaan op je computer. Als je hem dan opent kun je hem bewerken. https://1drv.ms/x/s!AmuO__AWwkyaj2nJv1E6hawfZSHq?e=NjblIh Edit 07-03-2023: Nieuwe versie, aantal bugs eruit gehaald Het werkt als volgt: Je vult alleen de witte kolommen in, de rest volgt automatisch. Bak / Bed --> De locatie van zaaien, planten Vak --> het vak in het desbetreffende bed of bak (indien je vakken gebruikt) Naam --> Naam van de plant Variant --> Ras aanduiding Zaai datum --> datum waarop er gezaaid is Aantal zaai --> het aantal wat gezaaid is Zaai locatie --> Onder glas of volle grond (selecteren uit drop-down lijst) Datum Kiem --> datum waarop het gekiemd is Aantal Kiem --> Aantal plantjes dat opgekomen is Verspeen datum --> datum waarop je de plantjes verspeent hebt Eerste oogt --> datum waarop je voor het eerst geoogst hebt Laatste oogst --> Datum waarop je voor het laatst geoogst hebt (indien de oogt nog niet over is kan dit ook een geschatte datum zijn, de huidige datum of gelijk aan eerste oogst) Aantal geoogst --> Bijvoorbeeld het aantal vruchten of het totaal aantal plantjes waarvan geoogst is Index --> volgnummer, automatisch wanneer er in kolom B iets ingevuld word Kiem duur --> aantal dagen tussen zaaien en opkomen Procent kiem --> Procent opgekomen van totaal gezaaid Duur 1e oogst --> Aantal dagen tussen zaaien en eerste oogst Duur oogst --> aantal dagen tussen eerste en laatste oogst Procent oogst --> Procent geoogst van totaal gezaaid In de weken-tabel worden de weken automatisch gekleurd naar gelang de data ingevuld worden. Let op: voor de zaai datum weer te geven moet je ook een keuze maken in zaai locatie (onder glas of volle grond) Laat maar weten wat je er van vindt en of je nog wat mist. 7 maart 2023 aangepast door naggie Quote "A weed is a plant that has mastered every survival skill except for learning how to grow in rows." ~Doug Larson~
Tobias Geplaatst: 26 februari 2023 Geplaatst: 26 februari 2023 Top heel erg bedankt,Een kolom of de teelt in jouw ogen geslaagd is en zo nee waarom niet, lijkt mij ook handig maar ik ga de komende tijd ook wat proberen. 1 Quote
naggie Geplaatst: 26 februari 2023 Auteur Geplaatst: 26 februari 2023 Achter de weken-tabel staat een kolom voor opmerkingen wellicht kun je dat daarin zetten Quote "A weed is a plant that has mastered every survival skill except for learning how to grow in rows." ~Doug Larson~
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.