Geplaatst: 2 maart 20232 j Hoi allemaal, Ik heb een huis gekocht met een tuin waar al jaren niets aan gedaan is. Ik wil dan ook grote delen van het "gras" doorfrezen en bemesten met compost. Welke stappen moet ik hieropvolgend nemen om een mooie vlakke grasmat te krijgen? En welke soorten graszaad kan ik het beste kopen voor een mooie robuste grasmat op zanderige grond? Groeten, Jan
Geplaatst: 2 maart 20232 j Grond egaliseren en paar maanden laten liggen om de boel te laten zetten. Steeds onkruid wieden en eventueel opnieuw egaliseren. In september inzaaien bij langdurig regen. Zaad aandrukken met zo'n wals, of met plankjes onder je schoenen. Afdekken met vlies, of zwarte draden aan paaltjes spannen tegen vogels. Als je nu kweek in je gras hebt dan moet je alle wortels verwijderen. Frezen is misschien niet zo'n goed idee dan, want ieder wortelstukje van kweek wordt een nieuwe plant Graszaad voor droogte lijkt me verstandig. Of speelgras en dan veel sproeien zolang dat toegestaan is. 2 maart 20232 j aangepast door fre3ke
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.