Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst:

Ik had een vraag over de volgende 2 potgrond merken.

Heeft er iemand ervaring met de potgrond van augustine of oosteinde? Vooral bij de potgrond van oosteinde staat er helemaal geen informatie op de zak, ik moet dus gaan gokken wat erin zit. 

Bij de potgrond van oosteinde vindt ik het zelf vergelijkbaar met bemeste tuinaarde kwa structuur maar dat is het niet. Enkele eigenschappen: wanneer het te vochtig wordt en warm komt er schimmel op, wanneer zakken vers geleverd worden zijn ze nog warm dat doet dan duiden op dat er toch wel compost in zit wellicht zelf vers?? Verder voert het wel goed overtollig water af, en houdt het ook lang water vast droogt dus niet snel uit. Er zit geen kokosgrond in, is wel bruin/zwart van kleur met wat zand en mest balletjes erdoorgemengd.

Heeft iemand enig idee wat erin kan zitten? Gelukkig dus geen takjes en houtvezels wat tegenwoordig in alle goedkopere potgrond lijkt te zitten. 

Als ik thuis kom zal ik er even een foto van maken en dan de post editten :)

Geplaatst:

Als die zakken nog warm aanvoelen dan is het composteringsproces nog bezig. Te snel in zakken gestopt, kan nooit goed zijn.

Augustiner potgrond: zijn weinig aanbieders van deze potgrond, voor mij een vaag teken. Ook vind ik op internet een post van een aantal jaren geleden waar gezegd wordt dat er op de zak niet staat wat er allemaal in zit.

Professionele potgrond is nog steeds het beste maar heeft een nadeel en dat is dat die zeer goed draineert en dus snel uitdroogt. Als je niet iedere dag met je planten bezig bent (en er dus zorg aan besteedt) niet voor iedere tuinier de meest geschikte potgrond.

Geplaatst:

En meestal ook niet te koop. Van der Knaap, Van Egmond, BVB Professional, niet direct en meestal ook niet via wederverkoper te koop en dan heb je toch wel drie grote te pakken. Jongkind doet voor een enkele pallet zakjes ook de deur niet open, maar is wel elders te koop, maar erg duur per zakje, vgl kuubprijs in vrachtwagen.

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.