Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Lekker glaasje cola met aspartaam en...

Featured Replies

Geplaatst:

Mischien heb je gelijk, als ik ergens light op zie staan laat ik het staan, light staat bij mij gelijk aan nep.

bv light-yogurt hoef ik niet staat er boeren-yogurt dan grijp ik het en denk vast lekker

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Jorieke, serieus van die moedervlekken?

Aspartaam is in principe ook al een 2e naam van het produkt. Werd dacht ik eerder als Nutrasweet verkocht voor ze dat in de kiem smoorden. Heel lang niet in de winkel zien staan maar zo te lezen kan je het toch nog ergens kopen. En nu weer een nieuwe naam. Ofwel, is er al weer teveel negatief over gepraat en weten genoeg people dat, dan komt er gewoon een nieuwe naam op met een nieuwe reclame die geheel afwijkt van de vorige en voilá er wordt weer gecashed.

Good things come in small packages

Geplaatst:
Beter dan ook geen afhaal Chinees voor jou... de Oosterse koks rampestampen overvloedig met de e621....

Klopt inderdaad, helemaal als het verschillende gerechten door elkaar zijn dan gaat het vaak mis. Een paar keer per jaar bestel ik nog wel eens Chinees. Maar dan moet ik wel rekening houden dat ik de dag ervoor en de dag erna geen dingen eet met teveel troep erin.

Dan gaat het eigenlijk wel goed, maar ik eet het dus zelden. Liever maak ik het dan zelf, dan weet ik wat erin gaat. Of ik maak er meer een wokgerecht van met verse groenten en kruiden.

Geplaatst:

Misschien moeten we dan hier maar wat recepten á la Chinees neerzetten zonder al die nare stofjes

En laten we eerlijk wezen, ze zijn zó simpel dat je je afvraagt waarom je ze niet zelf maakt. Maar hett is toch meestal de tijdsdruk waardoor je naar de chinees wandelt.

Zal vanavond eens de babi/ajam pangang hier neer zetten die ik altijd maak. Die saus is overigens t zelfde als de tomatensoep, maar dan dikker

Geplaatst:

Babi pangang vind ik typisch zo'n gerecht waar je echt trek in kan hebben.

Een receptje is dan ook uitermate welkom .

Geplaatst:

Net gehoord op EditieNL: Blue Band heeft 7 jaar lang onzin lopen verkondigen met hun Goede Start wit (zogenaamd bruin) brood. Na het verkrijgen van het windei van Foodwatch gaan ze hun product aanpassen. Kijk, is het toch ergens goed voor

Maar toch erg dat ze dat 7 jaar lang hebben verkondigd terwijl het dikke onzin. Op naar t volgende windei van Foodwatch!

Geplaatst:

Claims aangepast: http://foodwatch.nl/misleid/blue_band_goede_start_witbrood/index_nl.html

Ik dacht te hadden gehoord dat ze het windei hadden gehad, maar de uitslag komt op 8 juni wie die 'gewonnen' heeft.

Ze hadden t er dus over dat ze na die nominatie van t gouden windei de verpakkingsinformatie aan gaan passen. Ik ben benieuwd! De meeste dingen die erop staan zijn al larie. Kun je je voorstellen dat er houtvezels in dit zogenaamde bruinbrood zit? Ik heb t ook nooit gekocht, ik ga voor echt.

Geplaatst:

Kan je gelijk mee stemmen

Je kan op die produkten links klikken, en daarna kan je lezen wat voor onzin ze verkondigen. Kijk alleen al wat Liga verkondigt met die zogenaamde fruitreep

En als je op die uitroeptekens klikt lees je nog meer, je kan zelfs sommige produkten met de pijltjes 'omdraaien' om nog meer uitroeptekens aan te klikken. De onzin stapelt zich langzaam op op de verpakkingen.

Geplaatst:
Claims aangepast: http://foodwatch.nl/misleid/blue_band_goede_start_witbrood/index_nl.html

Ik dacht te hadden gehoord dat ze het windei hadden gehad, maar de uitslag komt op 8 juni wie die 'gewonnen' heeft.

Ze hadden t er dus over dat ze na die nominatie van t gouden windei de verpakkingsinformatie aan gaan passen. Ik ben benieuwd! De meeste dingen die erop staan zijn al larie. Kun je je voorstellen dat er houtvezels in dit zogenaamde bruinbrood zit? Ik heb t ook nooit gekocht, ik ga voor echt.

Thanxz voor de link. Ik ga die site ook eens volgen

Geplaatst:

Stem je ook mee Rick? Je kunt op de producten links klikken en dan zie je wat er allemaal wel niet mis is met wat ze vertellen en wat t nou echt is. Alle stemmen gelden. Hoe meer stemmen er zijn, hoe meer wij de waarheid willen weten en hoe minder onzin ze op zo'n verpakking zullen gaan drukken is mijn mening.

Geplaatst:

Ik heb zojuist op Crystal Clear gestemd. Ik vind dat echt één van de ranzigste drankjes die er op de markt zijn. Vroeger toen ik nog niet met e-nummers bezig was en bij mijn ouders woonde heb ik het wel gedronken. Tegenwoordig mijd ik aspartaam en alle andere kunstmatige zoetstoffen. Met als gevolg dat ik nu alleen al van de geur van het spul misselijk wordt als anderen het drinken.

Geplaatst:

Ik las zojuist op teletekst dat ze een versneld onderzoek in gaan stellen naar aspartaam, het onderzoek stond eigenlijk vor over 8 jaar gepland

Geplaatst:
  • Auteur
Ik las zojuist op teletekst dat ze een versneld onderzoek in gaan stellen naar aspartaam, het onderzoek stond eigenlijk vor over 8 jaar gepland

HUH???

Op zich is er al veel onderzoek gedaan. Alleen worden die onderzoeken nooit meegenomen in de besluitvorming over aspartaam in ons eten en drinken. Kwestie van keuzes maken: negeren dus eigenlijk.

Geplaatst:

waarom is er geen lijst met merken dingen waar het inzit, dan hoef je niet zo opteletten als je vlugvlug van alles pakt.

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Kwam ik vanmorgen tegen, sorry beetje off topic

Wasmachines leven niet langer met Calgon

Ja, een heel klein beetje misschien, maar het geld dat daarmee kan worden uitgespaard, weegt nooit op tegen de kosten van Calgon.

Het Britse consumentenblad Which? nam de proef op de som. Het blad draaide met twee wasmachines een hoeveelheid wasbeurten die gelijkstaan aan het gemiddelde gebruik in drie jaar, en dat met hard water. In één machine met Calgon, in de andere zonder. De Calgon-machine bleek iets minder kalkafzetting te hebben, maar de afzetting in de Calgon-loze machine was ook verwaarloosbaar, en het zou nog jaren duren voordat die een probleem met kalk zou krijgen.

Goede investering

De expert van Which?, een reparateur met zeventien jaar ervaring: 'Ik ben nog nooit een situatie tegengekomen waarin Calgon een goede investering zou zijn geweest. Zelfs met hard water duurt het zes tot acht jaar voordat je machine last kan krijgen van kalkafzetting. Uitgaande van drie wasbeurten per week is de consument dan al 295 pond (340 euro) kwijt aan Calgon. Een reparatie na die periode zou maar 49,20 pond (57 euro) hebben gekost.'

Calgon beweert dat Calgon bij elke temperatuur moet worden toegevoegd, maar Which? stelt dat dat al helemaal onzin is. De meeste wassen kunnen op 40 graden, en dan wordt nog minder kalk afgezet. De rampzalige toestand van de wasmachine die in de tv-spotjes van Calgon worden getoond, doet zich alleen voor als alle wassen op 60 graden worden gedraaid. De meeste wassen gaan tegenwoordig echter op 40 graden, zegt Which?.

Producent Reckitt Benckiser houdt vol dat Calgon moet, elke was, en verwijst naar wetenschappelijk onderzoek. Dat geheim blijft.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nieuws/article/detail/2437834/2011/05/27/Wasmachines-leven-niet-langer-met-Calgon.dhtml

Geplaatst:
  • Auteur

Beetje off-topic, maar wel interessant.

De laatste zin is natuurlijk wel on-topic:

... verwijst naar wetenschappelijk onderzoek. Dat geheim blijft.

Dat gezeur heb je nou continu... belazering...

Ik wordt er niet eens boos om, moet altijd smakelijk lachen... Het is gewoon elke keer hetzelfde. Het enige wat je kan zeggen is: blijf altijd denken met je eigen hersencellen, wees vooral eigenwijs als je die neiging niet kan inhouden... want het ene moment lachen ze je uit, en het volgende moment blijkt dat je gelijk had....

Geplaatst:
  • Auteur

Zo nu en dan je wasmachine een kookwas laten doen (95 graden) helpt ook. Ik doe het niet vaak, maar als ik het doe, gooi ik er gelijk wat groezelige poetsdoekjes bij, knappen die ook weer op...

Een fles azijn laten draaien doe ik ook wel eens. Heb ook gelezen dat een beurt laten draaien met soda de Calgon ook overbodig maakt.

Geplaatst:

Tja... nu wil ik dan ook nog een heel klein duitje in t zakje doen. Calgon is weer zo'n typisch merk dat ik onder de noemer "bangmakerij" zet. Ja stel je voor dat je veel kalk in het water hebt zitten, en stel je voor dat je buisjes aankalken, en stel je voor dat je ineens thuiskomt en t staat onder water, en stel je voor dat je wasmachine het ineens niet doet en je niet meer kunt wassen van de kalkafzetting.... stel... stel... stel... allemaal bangmakerij. Die monteur en dat nieuwe buisje is echt wel goedkoper dan altijd maar die Calgon erbij in te stoppen. En wat Jasmin zegt, af en toe azijn erin werkt ook prima. Zelfs gehoord dat je dat als wasverzachter kunt gebruiken. Een goedkopere oplossing dan dat kan ik me niet voorstellen. En elke wasmachine houd er een keer mee op, sommige iets eerder dan anderen. Maar mankementen heb je altijd wel een keer.

Sorry Jorieke, zo klein is t dus niet echt geworden Maar ben een beetje zat van wat we volgens de reclames zogenaamd 'nodig' hebben zonder zorgen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.