Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Ribes Rovada


The Puma

Aanbevolen berichten

stonden er in augustus ook geen bladeren aan ??

 

Op het eerste zicht ziet alles er normaal uit

Het lijkt alsof er al een oog aan het uitlopen is , net boven de onderste vertakking.

De ogen zullen binnen een paar weken wel uitlopen

Mijn rovadas zijn ook nog niet aan het uitlopen , rovada is een laat ras

Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad: wat de anderen ook zeggen. Vind ik wel dat, zeg ongeveer de bovenste helft van de foto, de takken wel raar grijs zijn. zo lichtgrijs. Die kleur grijs is mij vrij onbekend met rode bessen. Misschien als je dat doet wat Frank zegt , ietsje openkrabben , heel weinig maar , die bovenste delen niet meer groen zien , of bijna niet meer. De onderste helft lijkt me vrij normaal. Kan ook allemaal aan de foto liggen hoor.

Best: gewoon nog even afwachten , een week of 2, zie je er wel echt leven in verschijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

stonden er in augustus ook geen bladeren aan ??

 

Op het eerste zicht ziet alles er normaal uit

Het lijkt alsof er al een oog aan het uitlopen is , net boven de onderste vertakking.

De ogen zullen binnen een paar weken wel uitlopen

Mijn rovadas zijn ook nog niet aan het uitlopen , rovada is een laat ras

nee, heb hem zo gekregen

Zou je een foto kunnen maken van jou rovadas ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er nog goed uit op het eerste zicht. De schors is niet superbruin en uitgedroogd. Beetje langer wachten.

Bij mij staan m'n 5 kruisbessen al in blad. Wou er nog 3 bijhebben maar waren uitverkocht Rolanda, Rochus en Greenfinch.

 

Tip: op tijd bestellen. Ik heb mijn bestelling voor 2011 doorgestuurd begin augustus, zo had ik alles wat ik wenste

Blog over mijn (Fruit)tuin : NIEUW ADRES http://Fruitberg.wordpress.com

 

Kijk ook eens op mijn fotosite : http://supermasj.zenfolio.com

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, er komen de 1ste groene knopjes aan de takken

Zijn maar enkele, maar er gebeurt wat

 

Vandaag ook nog een Vaccinium corymbosum "patriot" struik gekocht bij karwei voor 3,99

Kon ik niet laten staan

 

Deze in een grote pot geplant, eens kijken wat het wordt

Link naar reactie
Delen op andere sites

mja. Kan hoor.... ik ken 'Rovada' niet. Misschien is die extra grijs. Ik dacht wellicht aan verdroging in die takken. Maakt ook niet veel uit. Als ie leeft en uitloopt , is snoei daarna ook prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...