Tanja65 Posted April 6 Share Posted April 6 Elk jaar ben ik te laat of bijna te laat. Omdat er in maart en april zo ontzettend veel gezaaid of voorgezaaid moet worden, ontgaat me dat de daslook er prachtig bij staat. En vergeet ik dus er iets mee te doen - tot hij al weer verpieterd is. Maar dit jaar niet. Ik had vorig jaar de pol die ik had gesplitst, en de nieuwe pol al eerder deze week overgezet naar de moestuin. Daar is die prima aangeslagen. Maar in onze achtertuin staat nog de moederplant. Vandaag, toch regen, besloot ik daar eindelijk iets mee te doen voor hij al weer weg is. Ik heb er pesto van gemaakt, met paranoten. Onze hakmolen is stuk, en de kruidenmolen maakte er meteen paranotenpuree van. Toch opgebakken, rook als gebakken ei (huh?). Gevijzeld samen met de daslook, oude kaas (harde kaas was op), wat olijfolie en wat peper en zout. Echt, te lekker. Tip: voor degenen met pinda-allergie of kids met pinda-allergie: gemalen paranoten blijken een ontzettend hoog pindakaas-smaak gehalte te hebben! Wij gaan hier binnenkort sate van proberen. Wordt vervolgd. 4 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente * Link to comment Share on other sites More sharing options...
annaelizabeth Posted April 6 Share Posted April 6 Super die tip over de paranoten. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted May 24 Share Posted May 24 Ik hou van pesto en garnalen 😍 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts