Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Misschien een gekke vraag maar ik heb een kweekkas, in deze kas zet ik plantjes die wat meer kou aankunnen, tot nu toe werkt dit super. Maar nu was ik benieuwd zou ik hierin ook mijn tomaten / pepers kunnen afharden dag temperatuur is tussen 18 en 50 graden ligt aan hoeveel zon er is, nacht temperatuur zit tussen 5 en 10 graden. Nu dacht ik wat als ik onderin deze kas 2 bakken zet met kokend water zou dit de kas gedurende de nacht warm kunnen houden? Wellicht met bijvoorbeeld radiator isolatie bovenop de bakken en wat gaatjes erin? Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt :)

Geplaatst:

Dergelijk kasje houdt geen warmte vast. dus de bakken met kokend water koelen net zo snel af alsof je ze gewoon buiten neerzet. Het is ook nog veel te vroeg om tomaten en pepers af te harden.

• Like 1
Geplaatst:

Aha dan wacht ik nog even geduldig tot ze in de tunneltent kunnen afharden, zag dat het over 2 weken prachtig weer wordt mits de voorspelling kloppen, lokaal weerbericht is dat het nu nog 6 dagen regenachtig kan zijn daarna wordt het 19-21 graden en in de nacht 10 graden, veel zon 0% neerslag.

Geplaatst:
6 uren geleden, Kevins Moestuin zei:

mijn tomaten / pepers kunnen afharden dag temperatuur is tussen 18 en 50 graden 

Let ook op je boven temperatuur, bij 50 (!) graden krijg je gekookte plantjes, dus bijtijds luchten.

• Like 4
Geplaatst:

Dat is een hele goede patrijs ik zet vaak sochtends deze kas open soms wacht ik even tot er wat zon op staat en dan zet ik het deurtje open. Al moet ik zeggen met die afwisselde werk tijden is het soms wel lastig een ritme te vinden hierin :)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...