nick86 Posted March 14, 2012 Share Posted March 14, 2012 Hallo, Ik heb net 40 aarbeiplantjes gekocht. Deze zien er niet super goed uit. Tenminste sommige bladeren zijn bruin.Bij het planten moet ik dan alle bruine blaadjes er afknippen? Ik heb voor de zekerheid wat foto's gemaakt. Graag jullie mening. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted March 14, 2012 Share Posted March 14, 2012 Is normaal in de winter. Gewoon het dode blad er af knippen. Plant loopt gewoon weer uit, is normaal.En ze niet te lang in die bakjes houden he Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
nick86 Posted March 14, 2012 Author Share Posted March 14, 2012 Dank je! Ik heb ze gister gehaald en ze gaan morgen de grond in! Morgen ga ik in het mooie weer even keihard aan het werk in de tuin! Heerlijk! Kan iemand mij uitleggen hoe het zit met uitlopers. Kun je dit duidelijk zien? Hoe zien ze er uit? Moet ik ze dan los knippen en verderop planten of eerst in een potje? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted March 14, 2012 Share Posted March 14, 2012 Uitlopers zijn er voorlopig nog niet, maar zo ziet een aardbei uitloper er uit: Als je de aardbeien in de volle grond heb zou ik die uitlopers gewoon laten zitten. Ik laat die gewoon wortelen en schep ze het jaar er na weg, dan zijn het volgroeide plantjes, is het simpelste Je kan ze dacht ik ook wel afknippen en laten wortelen als ze al kleine wortelpuntjes hebben... Maar als je hem gewoon aan de moeder plant laat vast zitten ben je er zeker van dat het nieuwe plantje genoeg voeding zal krijgen en dan is de kans op mislukking dus bijna 0,0. Let wel op; Uitlopers aan een plant vragen energie waardoor de aardbeien minder worden. Dus of je al je planten uitlopers moet laten behouden?? Ik ga nu m'n aardbeien planten die ik te veel heb tussen de struiken zetten. Daar zal ik inderdaad geen aardbeien kunnen oogsten, in ieder geval geen goede/lekkere, maar uitlopers maken kunnen ze daar ook goed. En die nieuwe plantjes (de uitlopers) kunnen dan uiteindelijk weer de oudere planten vervangen. Eigenlijk kan je 'n aardbeien plant na 3 jaar wel afschrijven, dan gaat de productie alweer achter uit. Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted March 14, 2012 Share Posted March 14, 2012 @Nick: Probeer niet teveel verschillende vragen in 1 topic te plaatsen. Liever 1 vraag per topic. Over uitlopers leer je ook meer als je het zoekscherm gebruikt Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claudia69 Posted March 14, 2012 Share Posted March 14, 2012 Ze schieten toch mooi uit? Dat bruine blad hebben ze hier ook na de winter. Gewoon weghalen dus. Uitlopers zou ik voorlopig wegnemen tot ze goed aangeslagen zijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nick86 Posted March 14, 2012 Author Share Posted March 14, 2012 Dank je Dennis! Ik ga er goed opletten. Jorieke ik zal proberen 1 vraag per topic te maken en wat beter te zoeken haha.Ik dacht juist meer in 1 topic te zetten zodat je niet te veel topics krijgt haha. Maar ik zal per vraag een topic maken Bedankt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nick86 Posted March 14, 2012 Author Share Posted March 14, 2012 Dank je Claudia. Zal ik doen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts