Bearded johnie Geplaatst: 28 mei 2023 Geplaatst: 28 mei 2023 Pastinaak gezaaid, maar nu komt overal onkruid groeien, kan ik dit laten staan? en zie ik dan straks duidelijk verschil tussen pastinaak en onkruid? Quote
Goudsbloempje2 Geplaatst: 28 mei 2023 Geplaatst: 28 mei 2023 Ligt er een beetje aan hoe snel het groeit. Ik zou wel zoveel mogelijk weghalen wat buiten je gezaaide rijen groeit. Wat in de rij groeit laat ik altijd staan tot ik het kan herkennen. Opkomende pastinaak heeft vrij specifiek blad. Na de twee kiemblaadjes komt een blad dat ik in jonge vorm een vind lijken op peterselie/koriander. Net gekiemde pastinaak lijkt niet op net gekiemde wortel. De kiembladjes zijn breder. 3 1 Quote
Caatje Geplaatst: 29 mei 2023 Geplaatst: 29 mei 2023 Zaai volgend jaar wat radijsjes in je rij tussen de pastinaak. Dan kun je het rijtje makkelijk terugvinden, ook als de pastinaak nog niet is ontkiemd. 1 Quote
woldistel Geplaatst: 29 mei 2023 Geplaatst: 29 mei 2023 Ik leg vaak een stok naast mijn gezaaide rijtjes (om het even wat er gezaaid is) al was het alleen maar om mezelf te weerhouden van schoffeldrift. Om die reden zaai ik ook niks breedwerpig. Als je de pastinaak in rijen gezaaid hebt, is dit dus iets anders. Nog even wachten en je herkent de pastinaak wel, want die heeft vrij specifiek blad. 1 Quote
hoekman Geplaatst: 1 juni 2023 Geplaatst: 1 juni 2023 Gewoon nog niets doen. Pastinaak kiemt langzaam. Op een of andere manier met stokjes oid aangeven waar ze gezaaid zijn, zodat je wat verder weg wel kunt schoffelen. Zoals goudsbloempje zegt: pastinaak is als het eenmaal gekiemd heeft goed herkenbaar. 1 Quote
Peter Groen Geplaatst: 17 juni 2023 Geplaatst: 17 juni 2023 geduld hebben, pastinaak groeit i.d.d. langzaam. je kunt pastinaak straks gemakkelijk herkennen aan het blad. 1 Quote Veredelaar en kweker van groentezaden, advies ziektes en plagen in groentegewassen. https://www.natuurlijk-vitaverda.nl/
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.