Sanderv Geplaatst: 23 juli 2023 Geplaatst: 23 juli 2023 Jaar na jaar heb ik slechts kleine look bollen. Ik plant ze altijd halfweg oktober, als er bloem in komt doe ik deze weg. Grond is zandgrond, waar ieder jaar 1cm compost op gaat. Verder geen bemesting. Zou het zin hebben om dit najaar look in de serre uit te planten zodat ze tussen de tomaten groeien? Of is look in serre geen goed idee? Quote
Patrijs Geplaatst: 23 juli 2023 Geplaatst: 23 juli 2023 42 minuten geleden, Sanderv zei: Verder geen bemesting Waarom geef je ze geen bemesting? Is jouw zandgrond zo rijk aan voedingsstoffen? In de kas doe ik ook, maar niet voor de bollen, die krijgen ze in de kas bijna niet, maar voor het verse groen in april en mei. Quote De moestuin van Patrijs
Sanderv Geplaatst: 23 juli 2023 Auteur Geplaatst: 23 juli 2023 ik bemest over algemeen weinig in moestuin. Enkel pompoen en courgettes krijgen iets bij. Rest groenten doet het vrij goed met gewoon jaarlijks 1cm compost. Zal look volgende keer ook bij bemesten en kijken of het effect op bollen heeft. Bedankt Quote
fre3ke Geplaatst: 23 juli 2023 Geplaatst: 23 juli 2023 Je kan in ieder geval kalium geven in het voorjaar. Ik mest verder ook niet bij, maar kalium krijgen ze van mij wel. Quote
Sanderv Geplaatst: 25 juli 2023 Auteur Geplaatst: 25 juli 2023 bedankt, zal volgend jaar eens met kalium proberen en klein beetje mest. Benieuwd naar verschil. Quote
rorror Geplaatst: 25 juli 2023 Geplaatst: 25 juli 2023 Hier een topic over kalium, ook zijn er grootverpakkingen van 25kilo voor niet al te veel geld. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.