Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik kom sowieso, dus ik maak maar vast weer een lijstje :) 

Mijn aanbod:

-- zaailingen van engelwortel. Ik had 1 plant in bloei en ik heb zaden geoogst maar uiteraard knoeide er van alles en die komen nu mooi op.  

-- Er zaait hier zich van alles uit, ik moet nog kijken wat en hoeveel enz. Maar ik heb vast meerdere tijmplantjes, brave hendrik, zwartmoeskervel, salie, kattenkruid (met witte bloemen + citroengeur), kruidvenkel, kogel distel, en er volgt vast nog meer.

-- Jute zakken

-- Vrij grote (voor ons te groot...) kaasvorm, voor een kaas van 2 kg:

https://www.levenvanhetland.nl/kaasvormen-harde-kaas/kaasvorm-edam-2-kilo-zonder-net.html 

Al ziet ie er anders uit dan op die foto:  Voor Mellie

IMG_7492.JPG

-- potjes varkensvet:

IMG_7734.JPG

Gewortelde stekken van vijg Rouge de Bordeaux zijn nu op

Ik zoek: 

-- eierdozen voor 10 eieren, van karton/papier/gras of waar ze het dan maar van hebben gemaakt. Geen plastic. 

-- zaagsel of houtkrullen of snippers of iets van die strekking voor in het kippenhok.

-- hooi, stro, hennepstrooisel, als eten voor onze grazers en als bedekking voor in hokken. 

-- Verbena officinalis, zaden of plantjes. (en dan niet die mooie ijzerhard die je vaak in tuinen ziet...)

-- valeriaan, zaden of plantjes

-- Geranium: Pelargonium graveolens, Pelargonium roseum

-- Zelfgebakken brood, om in te vriezen. 

-- Granola, cruesli, muesli, dat soort ontbijtzaken

• Jorieke123 changed the title to Ruiltopic Jorieke 7 oktober
Geplaatst:

Als ze van mij kwamen ooit (paar jaar geleden), dan zijn het of Rouge de Bordeaux of Precoce de Dalmatie.  Beide rassen ooit uitkozen op de groeiwijze die wat compacter is dan bij andere vijgen (maar ja het blijft een vijg).   De grootste kans maakt dan Rouge de Bordeaux, maar ik geef slechts garantie tot aan de deur.

• Like 2
Geplaatst:

Mag ik wat kippeneitjes en wit bloeiende kattenkruid?

Zal eierdozen voor je sparen en een broodje voor je bakken. Ik heb ook een leuke Verbena staan die iig niet de Bonariensis is, ik neem wel een stekje mee, kun je zelf bepalen wat het is en of je er wat mee kan. 

Geplaatst:

Of ik kom is nog helemaal niet zeker want het is helaas het weekend dat wij meestal op verjaarsvisite zijn. Maar hoe het loopt weten we nooit. Ik zou wel graag een stek Rouge de Bordeaux reserveren. 

• Like 1

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ik heb er al wat opgepot voor je Angela, ik kom er vast nog wel meer tegen de komende tijd. 

Mocht iemand nog bij een brouwwinkel gaan bestellen, dan heb ik wel interesse in 2 maten twist-off deksels:

unibrew-nederland.nl/ambachtelijk/jam-maken/twist-off-deksels/twist-off-deksel-43-mm-2739.html  (ik wil de 53 mm.. in deze link staat 43 maar verder hebben ze het over 53...? )

unibrew-nederland.nl/ambachtelijk/jam-maken/twist-off-deksels/twist-off-deksel-58-mm.html 

Van beide maten slechts een stuk of 10. 

• Like 1
Geplaatst:

Hai Jorieke,

Ik heb wel interesse in je kaasvorm en een stekje van zwartmoeskervel. Ik heb het 2 x gezaaid, maar zonder succes. Ben er toch wel benieuwd naar.

• Like 1
Geplaatst:

Vast! :thumbup:

Exclusief aanbod: jonge Cistus Grayswood Pink Barnsley (tenminste, zo heb ik de plant ooit gekocht bij Bastin) plantjes.

Ik heb ze vorig jaar gezaaid en ze groeien nogal traag. Maar de struik die ik zelf sinds 2018 in de tuin heb is al flink groot! We kunnen/moeten er elk jaar ook best wat aan snoeien omdat ie anders te groot wordt voor de plek die hij heeft gekregen toen. Hier op zandgrond, voor het huis op het zuidwesten heeft hij nog nooit last gehad van vorst. 

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...