Jorieke123 Geplaatst: 6 augustus 2023 Geplaatst: 6 augustus 2023 Ik kom sowieso, dus ik maak maar vast weer een lijstje Mijn aanbod: -- zaailingen van engelwortel. Ik had 1 plant in bloei en ik heb zaden geoogst maar uiteraard knoeide er van alles en die komen nu mooi op. -- Er zaait hier zich van alles uit, ik moet nog kijken wat en hoeveel enz. Maar ik heb vast meerdere tijmplantjes, brave hendrik, zwartmoeskervel, salie, kattenkruid (met witte bloemen + citroengeur), kruidvenkel, kogel distel, en er volgt vast nog meer. -- Jute zakken -- Vrij grote (voor ons te groot...) kaasvorm, voor een kaas van 2 kg: https://www.levenvanhetland.nl/kaasvormen-harde-kaas/kaasvorm-edam-2-kilo-zonder-net.html Al ziet ie er anders uit dan op die foto: Voor Mellie -- potjes varkensvet: Gewortelde stekken van vijg Rouge de Bordeaux zijn nu op Ik zoek: -- eierdozen voor 10 eieren, van karton/papier/gras of waar ze het dan maar van hebben gemaakt. Geen plastic. -- zaagsel of houtkrullen of snippers of iets van die strekking voor in het kippenhok. -- hooi, stro, hennepstrooisel, als eten voor onze grazers en als bedekking voor in hokken. -- Verbena officinalis, zaden of plantjes. (en dan niet die mooie ijzerhard die je vaak in tuinen ziet...) -- valeriaan, zaden of plantjes -- Geranium: Pelargonium graveolens, Pelargonium roseum -- Zelfgebakken brood, om in te vriezen. -- Granola, cruesli, muesli, dat soort ontbijtzaken Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 7 augustus 2023 Auteur Geplaatst: 7 augustus 2023 Ik kreeg deze winter vijgentakken van @Yuras, die ik in de moestuin heb gestoken in de hoop dat een enkele aan zou slaan. Ze zijn het bijna allemaal gaan doen, dus nu kan ik er een aantal uitdelen! Yuras, welke soort was het ook alweer? Ik meende dat ze van een boom van @Goldfish kwamen? 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Goldfish Geplaatst: 7 augustus 2023 Geplaatst: 7 augustus 2023 Als ze van mij kwamen ooit (paar jaar geleden), dan zijn het of Rouge de Bordeaux of Precoce de Dalmatie. Beide rassen ooit uitkozen op de groeiwijze die wat compacter is dan bij andere vijgen (maar ja het blijft een vijg). De grootste kans maakt dan Rouge de Bordeaux, maar ik geef slechts garantie tot aan de deur. 2 Quote
Yuras Geplaatst: 8 augustus 2023 Geplaatst: 8 augustus 2023 @Jorieke123 Ja, dat is Rouge de Bordeaux.... Die gewortelde stek is Brown Turkey... 2 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 8 augustus 2023 Auteur Geplaatst: 8 augustus 2023 Ok! Dan heb ik dus een paar Rouge de Bordeaux boompjes in de aanbieding Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
angela († maart 2025) Geplaatst: 8 augustus 2023 Geplaatst: 8 augustus 2023 Ik heb hier ook nog een rouge staan ook van het goudvisje gekregen Quote
Arja Geplaatst: 9 augustus 2023 Geplaatst: 9 augustus 2023 Mag ik wat kippeneitjes en wit bloeiende kattenkruid? Zal eierdozen voor je sparen en een broodje voor je bakken. Ik heb ook een leuke Verbena staan die iig niet de Bonariensis is, ik neem wel een stekje mee, kun je zelf bepalen wat het is en of je er wat mee kan. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 9 augustus 2023 Auteur Geplaatst: 9 augustus 2023 Wil je ook nog die zonneoog die ik je dit voorjaar had beloofd? Het is nu geen grote pol (die ging met iemand anders naar huis) maar er komen hier en daar wel stevige zaailingen op die ik samen in een pot kan drukken. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 9 augustus 2023 Geplaatst: 9 augustus 2023 Of ik kom is nog helemaal niet zeker want het is helaas het weekend dat wij meestal op verjaarsvisite zijn. Maar hoe het loopt weten we nooit. Ik zou wel graag een stek Rouge de Bordeaux reserveren. 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 17 augustus 2023 Auteur Geplaatst: 17 augustus 2023 Ik zou nog wel een plant willen van bijv. kwekerij Bastin: cistus ladanifer. Mag ook van een andere kwekerij natuurlijk. Mocht iemand daar nog een bestelling plaatsen of er langs komen om zelf een keer te shoppen....? Zo ook bij Vreeken eigenlijk. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Tanja65 Geplaatst: 20 augustus 2023 Geplaatst: 20 augustus 2023 Ik zal in elk geval de eierdozen voor je bewaren. Nu nog maar eentje maar dat worden er wel meer. 1 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
angela († maart 2025) Geplaatst: 24 augustus 2023 Geplaatst: 24 augustus 2023 Heb je voor mij kruidvenkel? Het liefst een groene en ook een van die andere kleur? 1 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 29 augustus 2023 Auteur Geplaatst: 29 augustus 2023 Ik heb er al wat opgepot voor je Angela, ik kom er vast nog wel meer tegen de komende tijd. Mocht iemand nog bij een brouwwinkel gaan bestellen, dan heb ik wel interesse in 2 maten twist-off deksels: unibrew-nederland.nl/ambachtelijk/jam-maken/twist-off-deksels/twist-off-deksel-43-mm-2739.html (ik wil de 53 mm.. in deze link staat 43 maar verder hebben ze het over 53...? ) unibrew-nederland.nl/ambachtelijk/jam-maken/twist-off-deksels/twist-off-deksel-58-mm.html Van beide maten slechts een stuk of 10. 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Tanja65 Geplaatst: 4 september 2023 Geplaatst: 4 september 2023 @Jorieke123 heb jij voor mij wellicht een stekje kruidvenkel? Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Jorieke123 Geplaatst: 5 september 2023 Auteur Geplaatst: 5 september 2023 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Mellie Geplaatst: 8 september 2023 Geplaatst: 8 september 2023 Hai Jorieke,Ik heb wel interesse in je kaasvorm en een stekje van zwartmoeskervel. Ik heb het 2 x gezaaid, maar zonder succes. Ben er toch wel benieuwd naar. 1 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 12 september 2023 Auteur Geplaatst: 12 september 2023 Ik maak wat zakjes met gedroogde kruiden/specerijen voor in de keuken. Ik leg ze op de weggeeftafel, maar als iemand nu al zegt dat ie iets graag wil hebben dan leg ik het apart: laurierbladeren, zwartmoeskervelzaad, karwijzaad, citroengras, korianderzaad. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Lia56 Geplaatst: 12 september 2023 Geplaatst: 12 september 2023 Zwartmoeskervel zou ik graag proberen... dus als je nog een stekje over hebt?? Quote
appelvrouw Geplaatst: 12 september 2023 Geplaatst: 12 september 2023 Ja heel graag wat karwij, kummel, daar maak ik tinctuur van maar ik weet niet hoeveel je hebt. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 12 september 2023 Auteur Geplaatst: 12 september 2023 @appelvrouw ik heb ook aardig wat apart gehouden wat mij te fijn en prutserig was tijdens het schonen van de oogst. Misschien dat je daar wat mee kan? Er zitten dan ook wel wat stokjes bij enzo, die door de zeef vielen. Maar geen stof en heel fijn spul want dat viel dan weer door de hele fijne zeef. 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
henkg Geplaatst: 12 september 2023 Geplaatst: 12 september 2023 Heb je een stek Rouge de Bordeaux voor mij? Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Jorieke123 Geplaatst: 12 september 2023 Auteur Geplaatst: 12 september 2023 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 18 september 2023 Geplaatst: 18 september 2023 Heb je denk je ook een doosje eieren te koop die dag? 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 19 september 2023 Auteur Geplaatst: 19 september 2023 Vast! Exclusief aanbod: jonge Cistus Grayswood Pink Barnsley (tenminste, zo heb ik de plant ooit gekocht bij Bastin) plantjes. Ik heb ze vorig jaar gezaaid en ze groeien nogal traag. Maar de struik die ik zelf sinds 2018 in de tuin heb is al flink groot! We kunnen/moeten er elk jaar ook best wat aan snoeien omdat ie anders te groot wordt voor de plek die hij heeft gekregen toen. Hier op zandgrond, voor het huis op het zuidwesten heeft hij nog nooit last gehad van vorst. 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.