Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Ruil/wens lijstje Tanja MTFD oktober 2023 - gesloten (graag controle)


Tanja65

Aanbevolen berichten

Lijst GESLOTEN - ik kijk het zelf ook nog na

 

 

AFSPRAKEN:

 

- AcPronk krijgt: zaadjes tomaten Artisan Lucky Tiger, glossy rose blue, Goldita, Sunrise Bumblebee,  Yellow Submarine

          geeft: zaadjes tomaten blue cherry, blue betty, solar eclipse, scottsdale Road, Ananas Bleu, stekje ananassalie en evt. andere salie soorten beginstek


- Appelvrouw krijgt: zaadjes tomaat tasmanian chocolate, bramenjam

          geeft bergbasilicum stekje, zaad div, slasoorten, zaad bietjes crapaudine

 

- Arja krijgt: doornloze braamstruik, zaad echinacea, zaad tomaat black-red boar

           geeft: broedbolletjes oerprei, zaailing kaardebol, aardpeertjes, stukje smeerwortel (bocking 14)

 

- Ciska geeft: stekje bonte salie, olifantenknoflook teentjes of broedbolletjes

 

- Cupcakeje geeft: stekje sinaasappeltijm

 

-  Goldfish geeft: zaadjes Vreeken (lijst), 2x chayote, boomtomaat, 5x druiven wit, 5x druiven blauw

       Krijgt: geld, zaden Olijfkomkommer (en andere?) 


- Jootje geeft: paar zaadjes aretxabaleta tomaat, boek(en?) inmaken, knoflooktenen


- Jorieke geeft: stekje kruidvenkel, stekje moerasspirea, hydrolaten

               krijgt: eierdozen, zout en suiker

 

- Lia56 krijgt: zaadjes tomaat Glossy Rose Blue

           Geeft: zaadjes van meloen Ha’On, pompoen butternut, citroenbasilicum

 

- Mellie krijgt: zaadjes Artisan Lucky Tiger en €3.25 voor 50 g me moeder paprikapoeder (delen met Ciska)

          Geeft: paprikapoeder, flesjes, stek gele framboos,  zaailing(en) paksoi shanghai

 



 

verder meenemen:

 

- soep voor de lunch + briefje ingrediënten

- papiertjes om zakjes te vouwen of lege zakjes

- rol schilderstape en stift/pen

- krat met NAAM er duidelijk op! 

- lege flesjes voor hydrolaat

- smudgesticks als voorbeeld

- jam voor proeftafel

- zakje voor paprikapoeder (?)

 

 

——————————————————————

 


 

Aanbod:

- tomatenzaad cherry fall eo 21 (op keukenpapier)

- tomatenzaad black-red boar (schoon en los) eo ‘23

- tomatenzaad Jerusalem (niet schoon, wel goed droog) eo ‘23

- tomatenzaad dancing with smurfs (redelijk schoon) eo ‘23

- tomatenzaad black opal (redelijk schoon) eo ‘23 - dit was hier de hit van het seizoen, kleine tomaatjes (cherry) maar hoge opbrengst en lèkker! 
- zaad pompoen uchiki kuri tht 2027

- zaad suikermais golden bantam tht 2024

- zaad echinacea uit eo ‘22, ik dénk de reuzenversie in paars maar er waren hier labeltjes afgevallen, het kan ook de rode zijn die normale hoogte heeft

- kievitboon borlotti eo ‘21

- zaad tulsi (heilige basilicum) eo ‘21 bio (THT ‘26)

- zaad vlezige hokjespeul koop ‘23 bio

- zaad hartgespan eo ‘23 bio

- zaad dille eo ‘23 bio (vrij scherp)

- zaad wilde marjolein/oregano eo ‘23 bio

- zaad olijfkomkommer eo ‘23 bio

- eierkartonnen vierkant voor 30 eieren - zonder eieren dus - ( nu 12 stuks, wordt mss nog meer)

- heel veel lege appelmoespotten 500 m

- meerdere doornloze braamstruikjes, type onbekend maar geeft veel vruchten

- ik kan proberen enkele weken voor de MTF dag wat witte salie stekken te maken, de mijne explodeert

Verder zijn wij op de tomatendag van Velt in Zwolle geweest, waar je tomaten van diverse mensen kon proeven en als je wilde ook wat verse zaadjes mocht meenemen. Wat een weelde! Van alles wat ik lekker vond, of Cor, hebben we enkele zaadjes meegenomen en laten drogen (we waren niet thuis dus geen gelegenheid ze te schonen). Het gaat dus om niet-geschoond zaad, gewoon op keukenpapier gedroogd. Ik ga er van uit dat het wel allemaal bio tomaten zijn, aangezien de aanbieders leden van Velt zijn. Maar ik deel graag de luxe van het uitproberen van diverse soorten. Deze zaadjes bied ik per 3 of 4 aan, omdat ik van alles dus maar weinig heb. Het gaat om de volgende soorten:
 

- 5x artisan lucky tiger 4 zaadjes - 1x voor AcPronk, 1x voor Mellie, nog 3x over

- 6x chadwig cherry 4 zaden

- 3x glossy rose blue (cherry) 3 zaden - 1x voor Lia, 1x voor AcPronk, nog 1x over

- 4x goldita 3 zaden - 1x voor AcPronk

- heart of gold (vlees) 2 zaadjes

- oaxacan jewel (vlees) 4 zaadjes

- oranje van gooijenbier (cherry) 2 zaadjes

- 4x oso blue (cherry) 3 of 4 zaadjes

- 2x sun gold 3 of 4 zaadjes - nb dit is wellicht een F1 dus mogelijk komt een ouder tevoorschijn

- 4x sunrise bumblebee 3 of 4 zaadjes - 1x voor AcPronk, nog 3x over

- tasmanian chocolate 3 zaadjes - voor appelvrouw

- yellow pearshape 3 zaadjes

- 3x yellow submarine 3 of 4 zaadjes - 1x voor AcPronk, nog 2x over

 

 

Wensen:

- zaad klimcourgette (bv black forest)

- Salie diverse soorten (zaad of stek) 

- choi en/of paksoi  in diverse varianten (zaad is prima)

- tomatenzaad iva’s red berry

- tomatenzaad big daddy

- tomatenzaad van de ideale vleestomaat qua smaak (wie-o-wie)

- zaad paprika orange lunchbox

- zaadjes peper piemento de padron

- zaadjes baby watermeloen, bv cool baby of sugarbaby

- zaadjes papaya

- zaadjes van pompoenen die relatief klein blijven  

- zaadjes zwarte wortel

- smeerwortel, liefst een niet uitzaaiende soort - krijg van Arja

- planten die geneeskrachtig ingezet kunnen worden (ik begin net met verzamelen)

- stro zonder gif

- hooi zonder gif

 

en please, verras me met iets dat ik niet zelf heb bedacht! 
 


ik ben ook van plan van mijn behoorlijk overvloedig groeiende salie (witte) enkele smudge-sticks te maken, misschien red ik twee of drie. Iemand  nog belangstelling? Ik kan nu nog  rozemarijn, (citroen) tijm, munt of uitgebloeide lavendel er doorheen doen.  Of wat citroenverbena die nergens naar smaakt maar wel lekker ruikt. Of alsem.  Ik kan niet beloven hoeveel ik er uiteindelijk  kan maken maar ik kan rekening houden met jullie wensen. 

 


 

aangepast door Tanja65
Aanvulling

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel interesse in deze:
Artisan lucky tiger
Glossy rose blue
Goldita
Sunrise Bumblebee
Yellow submarine

Ik zal binnenkort mijn lijst updaten, met o.a. ook tomatenzaden. Welke mijn toppers (o.a.) zijn: chocolate / black cherry (zelfde tomaat, andere naam), sunviva en datterino (ook favoriet van Diana). Ik kan er 10-20 zaden per ras doen, zeg het maar. En tevens moet je binnenkort maar op mijn lijst kijken.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Tanja65 changed the title to Ruil/wens lijstje Tanja MTFD oktober 2023 - gesloten (graag controle)
  • 3 maanden later ...
Geplaatst: (aangepast)

Ik voeg voorlopig maar even nieuwe wensen en losse gedachten hier aan mijn oude topic toe, omdat ik tegen de tijd dat we een nieuwe mtf dag hebben nooit meer weet wat ik ook al weer wilde. En een nieuw topic vind ik wat voorbarig. Nothing fancy, gewoon voor mijzelf en mijn warrige brein. 
 

- naaktzadige pompoen: bv olkurbis die goed voor zaad schijnt te zijn.  Of baby bear (heb ik die? )

- cistus incanus (vernietigt biofilm)

aangepast door Tanja65

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...