hebeentuin Posted August 30, 2023 Posted August 30, 2023 (edited) Hoi, Nog een vraagje, over de framboos dit keer. Ik heb de zomerframboos opgebonden. Hij heeft dit jaar eigenlijk geen fruit geleverd, de takken waren circa 30 cm toen ik hem in de grond zette. Volgens mij is het zo dan goed en moet ik volgend jaar de takken die fruit hebben gedragen snoeien. Net zoals bij de braam? Klopt dit zo? Maar dit was een kleintje met weinig takken. Ik vraag mij af of ik de frambozen op de foto onder wel moet snoeien? Er staat mij iets bij van dat je vier hoofdtakken moet behouden? Dus vier grote takken vastbinden en de rest bij de grond snoeien? Edited August 30, 2023 by hebeentuin Quote
acpronk Posted August 30, 2023 Posted August 30, 2023 Ja, de afgedragen takken kun je na de oogst wegsnoeien.Je kunt de dunne, korte nieuwe takken weghalen, en de grote, dikke opbinden. Geadviseerd wordt 1 per 10cm, dus als de plant wat breder groeit kun je ook meer vruchttakken aanhouden. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Recommended Posts