Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

LIJST GESLOTEN

ik ben vanavond weg en wil morgen ochtend meteen wegrijden. Dus ik kan helaas verder geen dingen meer verzamelen voor mensen:) De zaden dozen gaan mee voor last minute ruilingen op de dag zelf.  Maar alle dahlias etc zijn vergeven.

allemaal ! 

ik kan eindelijk weer eens naar een moestuin forum dag. ik heb er enorm veel zin in. Maar ik heb de afgelopen jaren weinig kunnen tuinieren dus nog weinig te ruil. Dus dit wordt vooral een herrinerings lijstje wat ik mee moet nemen ;)  Ik zal van de week eens een goed rondje door de tuin maken voor eventuele last minute ruils

Wat heb ik wel : 

Bloemen:

Gewone irissen

Dhalia cassis

20230907_165234.thumb.jpg.f9da2ba5d06c6fde04f1e24d5c03e6e9.jpg

Wine eyed jill

20230907_165242.thumb.jpg.0230853f4c8056d4413fbf51b2c2c4d0.jpg

Dahlia aztec

20230907_165226.thumb.jpg.a075e44d9cf1ca050f5c321e22eccfee.jpg

enkel bloemige dahlia 

20230907_165251.thumb.jpg.645d50a8e9d51016b21bd269b8644520.jpg

Grote orange dahlia 

20230907_165302.thumb.jpg.a3187e9861dbee313e252a411e58b756.jpg

kleine roze/ paarse dahlia

20230929_073325.thumb.jpg.2ef51f5e395b89723e02b01cd842298e.jpg

dahlia deuil du roi albert 

20230929_073408.thumb.jpg.32c72a1680c08b59acd4c5b318bcf358.jpg

1 dahlia waarvan ik niet meer zeker weet welke het is. Waarschijnlijk de pooh

kruiden die ik kan afsteken 

sinaasappeltijm

gewone tijm

salie

paarse salie

citroen melisse

oregano

Fruit:

Aardbeien stekjes  ik weet niet meer zeker welk ras het is of Elsanta of Evy 2 

oogst wat ik kan meenemen

salie

rozemarijn 

oregano 

saffraan

Granny smith appels

Overig:

Ontsapper voor op weckketel 

20231002_155523.thumb.jpg.171adadff3d5a692dc7413a980295c43.jpg

Wat zoek ik :

weckpotten 

zaadjes thaise basilicum

aziatische sla mix zaad

andijvie zaad

Zaden baby boo pompoen ( mini witte pompoen)

Wat moet ik meenemen:

geld voor varkensvlees

iets te eten 

iets te drinken 

zaden uitzoeken voor de zadentafel

sinaasappeltijm voor tanja65

Dahlia aztec voor Lia , maar als er nog over zijn die dan ook :)

Appelvrouw: Appels , enkelvoudige dahlia, dahlia cassis? 

Ciska. Verrassing dahlia en sinaasappeltijm

Goldfish Roi de Albert zijn en de Aztec.

20230907_165234.jpg

aangepast door Cupcakeje
nieuwe toevoegingen
  • Like 1
Geplaatst:

Fijn dat je weer bent! Ik heb belangstelling voor Dahlia's maar vraag mij af of er dingen zijn die je zoekt?  Mijn eigen lijst is nooit volledig dus wie weet heb ik het voor handen.

En ik. Maar eigenlijk is het niet echt de tijd om dahlia’s al op te graven? Of heb je ze in een pot. In ieder geval ben ik geïnteresseerd in enkelvoudige dahlia’s of in rode kleuren.

Het gezellig dat je komt! En zoek vooral wat uit van mijn lijst zelfs al heb je niets voor mij. 

aangepast door appelvrouw

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Oef...dahlias zijn al weg denk ik🙈 heb er zelf ook wel ter ruil.

Als je stekje sinaasappelthijm hebt graag en welke kruiden heb je zoal?

Wat zoek je zelf? Heb verschillende muntsoortjes en ook kruiden...roep maar wat...😊

Geplaatst:

Leuk! ik heb ook belangstelling voor een stekje sinaasappeltijm, en ben nieuwsgierig naar je overige kruiden. Wat voor wensen heb je verder? Misschien zie je iets om te ruilen op mijn lijst, en als je niets ziet kun je altijd vragen. Niet alles staat er op.

• Like 1

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:
Op 30-9-2023 om 11:41, Goldfish zei:

Fijn dat je weer bent! Ik heb belangstelling voor Dahlia's maar vraag mij af of er dingen zijn die je zoekt?  Mijn eigen lijst is nooit volledig dus wie weet heb ik het voor handen.

Hey ik weet nog niet precies wat ik kwijt kan in de tuin volgend jaar. maar ik heb een klein lijstje gemaakt wat ik sowieso kwijt kan. Ik was eigenlijk gewoon van plan om de lijstjes af te speuren van de mensen die iets willen ruilen XD 

Ik heb de soorten dahlias toegevoegd. Kan je aangeven welke je mooi vind ? 

Geplaatst:
Op 30-9-2023 om 12:00, Lia56 zei:

Ik weet niet hoeveel dahlia's je hebt. Maar anders zou ik er ook wel wat willen..

dat zou moeten lukken gok ik. Ik heb de soorten dahlias toegevoegd. Kan je aangeven welke je mooi vind ? 

• Like 1
Geplaatst:
Op 30-9-2023 om 13:02, appelvrouw zei:

En ik. Maar eigenlijk is het niet echt de tijd om dahlia’s al op te graven? Of heb je ze in een pot. In ieder geval ben ik geïnteresseerd in enkelvoudige dahlia’s of in rode kleuren.

Het gezellig dat je komt! En zoek vooral wat uit van mijn lijst zelfs al heb je niets voor mij. 

mijne staan idd voornamelijk in pot. en anders blijven ze ook in de grond dus is het meer opsteken :) ik heb  1 soort enkelvoudige dahlia maar die is paars met wit , weet niet of je die mooi vind? mijn rode dahlias ben ik helaas twee jaar geleden verloren

Geplaatst:
Op 30-9-2023 om 20:01, Ciska zei:

Oef...dahlias zijn al weg denk ik🙈 heb er zelf ook wel ter ruil.

Als je stekje sinaasappelthijm hebt graag en welke kruiden heb je zoal?

Wat zoek je zelf? Heb verschillende muntsoortjes en ook kruiden...roep maar wat...😊

hahaha euhm ik denk dat het nog wel moet lukken tenzij iedereen dezelfde wilt. ik zal eens op jouw lijstje kijken welke jij hebt want ik ben twee jaar geleden een hoop variteiten kwijt geraakt dus ik wil de collectie wel weer uitbreiden. De kruiden zijn nu toegevoegd aan de lijst dus kijk vooral welke je intressant vind. 

Geplaatst:
22 minutes ago, Cupcakeje said:

dat zou moeten lukken gok ik. Ik heb de soorten dahlias toegevoegd. Kan je aangeven welke je mooi vind ? 

Dahlia aztec...alle dahlia's zijn mooi. Kijk maar wat je kun missen en wat een ander niet wilt 👍

Geplaatst:

Wat zoek je precies in dahlias.. 

Heb ook enkelvoudige. Gele, rode, paarse...ik maak morgen even wat foto's. 

Roep maar wat...

Alles wat jij op foto laat zien, heb ik nog niet...dus ik laat mij verrassen. 

En sinaasappelthijm is helemaal prima hoor...

Geplaatst:
20 uren geleden, appelvrouw zei:

Ja Dahlia cassis vind ik ook erg mooi, dus😎 Mag ik ook een paar appels?

Ga je wel bij mij kijken op de lijst graag..

ga ik doen, maar ik weet nog niet hoeveel ik kan volgend jaar. dus ik heb weinig nodig, ik kom vooral om jullie allemaal eindelijk weer eens te zien :)

Geplaatst:
17 uren geleden, Ciska zei:

Wat zoek je precies in dahlias.. 

Heb ook enkelvoudige. Gele, rode, paarse...ik maak morgen even wat foto's. 

Roep maar wat...

Alles wat jij op foto laat zien, heb ik nog niet...dus ik laat mij verrassen. 

En sinaasappelthijm is helemaal prima hoor...

mijn gele en rode ben ik kwijt geraakt dus die vind ik wel super leuk dan heb ik een beetje variatie :) 

Geplaatst:
24 minuten geleden, Cupcakeje zei:

hoeveel ik kan volgend jaar

Ja dat snap ik. Wie weet zit er toch wat tussen. Ik ga trouwens liever voor de cassis als ik nog kan kiezen. Leuk je te zien toch🥳

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

@Cupcakeje  Ook ik vind alles dahlia's mooi (of lelijk zoals je wilt).  Ik ga ze kweken voor een dierbare vriendin van mij die een uitstekende bloemschikster is van huis uit. Dus hoe de dahlia's ook gevormd of gekleurd zijn, zij zal er wat moois mee weten te maken.  Mijn persoonlijke voorkeur zou de Roi de Albert zijn en de Aztec.

Als ik niets heb ter ruil dat je boeit, dan wil ik er ook wel wat geld voor neerleggen.  Die weckpotten : zoek je een speciaal model of inhoud? Ik kan kijken of ik er een stel kan missen, al dan niet met weckring er bij.

DIe ontsapper: hoe ik moet ik mij dat voorstellen dat het werkt icm met een weckketel (ik heb een elektrische)?

Ik heb 3 weckpotten voor je van elk 1 liter. Met deksel en ring. De klemmetjes moet je zelf even kopen.

Ik heb wel belangstelling voor je irissen. 

aangepast door Arja
Geplaatst:
Op 4-10-2023 om 15:00, Arja zei:

Ik heb 3 weckpotten voor je van elk 1 liter. Met deksel en ring. De klemmetjes moet je zelf even kopen.

Ik heb wel belangstelling voor je irissen. 

geen probleem die heb ik nog, ik neem de irrissen voor je mee

• Thanks 1

heel lief maar betalen is echt niet nodig !  ik ga nu alle dahlias verzamelen en dan ga ik ze onderling verdelen aan alle geintresseerde. 

Wat ik heb begrepen is dat de ontsapper op de weck ketel wordt gezet . ik heb er een op gas en hij past niet op mijn weckketel. mijn weckketel is te breed. 

Vooral halve liters of liter potten zijn hier in gebruik:) alle modellen zijn welkom

aangepast door Cupcakeje
  • Like 1
Geplaatst:

oke de dahlia knollen zijn aanzienlijk kleiner dan normaal. Dat betekend helaas dat ze niet allemaal gesplit kunnen worden 

ik heb vandaag het volgende kunnen klaar leggen :

goldfish Roi de Albert 1X 

Ciska roze dahlia 1X en 1 X sinaasappeltijm

sinaasappeltijm voor tanja65 1X

Appelvrouw: Appels dahlia cassis

De Aztec is twee keer om gevraagd maar helaas niet te stekken. 

Lia jouw maakte het volgens mij niet super veel uit? ik heb nog 2 potten met dahlias die ik nog niet heb kunnen checken omdat het donker werd. Die check ik als het lukt morgen. Maar heb maar 1,5 uur na het werk om te koken en te eten voor ik weer weg moet. En anders check ik die zaterdag ochtend nog voor je . 

Arja De irissen liggen klaar 3X

• Like 2
  • Thanks 1
Geplaatst:
Op 4-10-2023 om 09:08, Goldfish zei:

@Cupcakeje  Ook ik vind alles dahlia's mooi (of lelijk zoals je wilt).  Ik ga ze kweken voor een dierbare vriendin van mij die een uitstekende bloemschikster is van huis uit. Dus hoe de dahlia's ook gevormd of gekleurd zijn, zij zal er wat moois mee weten te maken.  Mijn persoonlijke voorkeur zou de Roi de Albert zijn en de Aztec.

Als ik niets heb ter ruil dat je boeit, dan wil ik er ook wel wat geld voor neerleggen.  Die weckpotten : zoek je een speciaal model of inhoud? Ik kan kijken of ik er een stel kan missen, al dan niet met weckring er bij.

DIe ontsapper: hoe ik moet ik mij dat voorstellen dat het werkt icm met een weckketel (ik heb een elektrische)?

Op 4-10-2023 om 16:41, Jorieke123 zei:

Ja ik ben ook benieuwd... wat is het formaat?  

Wat ik begrepen heb moet de ontsapper op de ketel gezet worden. de ontsapper is 29 cm . De ring eronder die op de ketel gaat 32.

• Like 1
  • Thanks 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...