Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Hoe vouw ik een zakje (ook handig voor op de MTFD)


Tanja65

Aanbevolen berichten

Ik kom vaak zakjes te kort als ik per ongeluk ergens zaadjes zie (wild) of mag meenemen ergens. Vorige keer op de mtfd ook toen ik een kant-en-klaar zakje met zaadjes wilde delen met iemand. Ook plakken zaadjes vaak aan gripzakjes van plastic vast, dat vind ik onhandig, plus ik probeer afval (vooral plastic) te beperken.  Als ik gewoon thuis ben maak ik tegenwoordig simpele plakzakjes van oud papier en schilderstape. Maar onderweg heb ik dat meestal niet bij me. Wel heb ik vaak iets van een papieren zakdoekje bij me of mijn agenda waar ik een al gebruikte bladzijde uit kan scheuren of een oude krant oid. Iets van papier. Daar kun je prima zakjes van vouwen voor wat zaadjes zonder dat je plakband of iets anders nodig hebt. In noodgevallen kun je het ook gebruiken voor water, maar dan vouw je de laatste flap niet tussen de lagen maar juist naar buiten zodat je een bekertje overhoudt. Voor de liefhebber hier een instructie.

 

1. Start met een vierkant stuk papier (als je een rechthoek hebt, A4 bijvoorbeeld, eerst tot vierkant reduceren)

2. Vouw dubbel over de diagonaal, dichte zijde onder houden

3. Vouw een van de punten over de driehoek, zodanig dat de bovenkant hiervan horizontaal ligt (zie foto)

4. Herhaal met de andere punt

5. Vouw het bovenste uitstekende flapje  tussen de bovenste twee gevouwen lagen (zie foto)

6. Vul je zakje

7. Vouw de laatste uitstekende flap ook tussen de lagen (hiermee sluit je het zakje)

8. Klaar


altijd handig om te weten

E29F14E8-9D0A-48BC-9761-3C4124F4ECF2.jpeg

  • Like 6

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...