Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Zaadjes knoflookbieslook


Tanja65

Aanbevolen berichten

In onze kleine achtertuin staat een enorme pol knoflookbieslook in een veel te kleine bak. Niet kapot te krijgen. Ik vergeet er altijd van te gebruiken, behalve als er - zoals nu - zaadjes aan de uitgebloeide bollen verschijnen. Ik vind die zaadjes zó onwijs lekker. En sinds @cobro60heeft ontdekt dat je ze ook kunt malen en het lekkere smaakmakers zijn, is hij ook enthousiast. Maar voordat je schoon zaad hebt! ik had geen idee van de mega hoeveelheid ienieminie beestjes die blijkbaar graag in de zaadhoesjes woont. Het eerste jaar had ik naief de zaadjes zoveel mogelijk uit hun hoesjes gepeuterd en alles in een bakje op de vensterbank van de keuken te drogen gelegd. De volgende dag liep de vensterbank bijna weg door alle beestjes die uit het zaad tevoorschijn kwamen. Oeps. Het jaar daarop was ik slimmer, dacht ik. Iklegde een nat stukje keukenrol onder het bakje. Daarop bleven inderdaad de meeste beestjes plakken, want zo klein. Maar ook niet ideaal en toch nog beestjes in de keuken. Dit jaar dacht ik nog slimmer te zijn en de zaadjes buiten te drogen te leggen zodat de beestjes er eerst uit konden lopen. Dat deden ze inderdaad. Maar dan moet je er wel aan denken voor het gaat regenen 😬. Wat nog droog was heb ik zojuist gered en geschoond, de rest ligt nu alsnog te drogen. Zonder beestjes, dat dan weer wel. 
 

En toch: aanrader! Zooooooo ontzettend lekker.
 

 

  • Like 3

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook knoflookbieslook, maar vind de smaak daarvan wat tegenvallen. Je proeft het nauwelijks in de salade (of ander gerecht), in tegenstelling tot gewone bieslook. Dat de zaden ook eetbaar waren, wist ik niet, dat ga ik proberen. Dank voor de tip! Wel de luizen goed wegwassen, want die hebben sinds kort mijn knoflookbieslook ontdekt.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Flup zei:

Wel de luizen goed wegwassen, want die hebben sinds kort mijn knoflookbieslook ontdekt.

Bij jou ook al? Zou dat door het rare seizoen komen? Nog nooit eerder gehad maar de hele plant zit momenteel onder de luis.

Ik heb de knoflookbieslook jaren geleden naar de siertuin verhuist. leuk plantje maar werd amper van geoogst omdat er betere alternatieven zijn, bieslook maar ook het groen van de knoflook

aangepast door loes
  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...