Ruitertje Posted March 27, 2012 Share Posted March 27, 2012 Kan ik nu nog in de kas peper en peterselie zaaien?Deze heb ik uit de enveloppe gehaald en het stond er niet goed op. Quote Er zijn zoveel dingen die belangrijk zijn in het leven, mijn tuin is daar een ding van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted March 27, 2012 Share Posted March 27, 2012 Seizoen moet nog beginnen Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruitertje Posted March 27, 2012 Author Share Posted March 27, 2012 Op sommige zadenpakjes staat dat je ze half maart ofzo moet zaaien. Quote Er zijn zoveel dingen die belangrijk zijn in het leven, mijn tuin is daar een ding van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mir2311 Posted March 27, 2012 Share Posted March 27, 2012 (edited) - Edited August 15, 2012 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted March 27, 2012 Share Posted March 27, 2012 Nou ? dat is nu ! Volgende week 6 graden vorst 3 weken lang. dan is het nu a.h.w. half maart ! Nee. hoor. Kan nog best ! zeker als je een kas hebt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruitertje Posted March 27, 2012 Author Share Posted March 27, 2012 @Mir2311 Ik heb peper piri piri en gewoon rode peper. Quote Er zijn zoveel dingen die belangrijk zijn in het leven, mijn tuin is daar een ding van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mir2311 Posted March 27, 2012 Share Posted March 27, 2012 (edited) - Edited August 15, 2012 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eva Posted March 27, 2012 Share Posted March 27, 2012 gewone rode peper kun je gerust nog zaaien. deze groeien/bloeien snel.vorig jaar nog eind april gezaaid en toch nog rijpe pepers kunnen oogsten. moeilijkere soorten zoals de Bhut Jolokia (Chinensis soorten) kun je het beste al in december-januari zaaien. dit zijn de soorten waar Mir het waarschijnlijk over heeft... peterselie kun je volgens mij het hele jaar door zaaien. het probleem is alleen waar je ze in de winter gaat planten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted March 27, 2012 Share Posted March 27, 2012 Peterselie gewoon nu nog voorzaaien in potjes en die dan met kluit en al lekker overpoten in volle aarde als de tijd daarvoor rijp is. Geeft mij goed resultaat. Zaaien in volle aarde kan ook nog volop. Ligt aan je grond hoe goed ie het doet... lange kiemtijd... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruitertje Posted March 28, 2012 Author Share Posted March 28, 2012 Hoe moet ik Peterselie zaaien, ik heb wat korreltjes ervan maar weet niet hoe ik ze moet zaaien.Een korreltje of gewoon een paar? Quote Er zijn zoveel dingen die belangrijk zijn in het leven, mijn tuin is daar een ding van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkg Posted March 28, 2012 Share Posted March 28, 2012 Hoe peterselie zaaien: Google op: 'peterselie zaaien'Alle drie de bovenste hits lijken me voldoende informatief. Quote      2023_teeltlijst (.xlsx)   Link to comment Share on other sites More sharing options...
thea Posted March 28, 2012 Share Posted March 28, 2012 Ik zou Peterselie zaaien in de volle grond (20x20 cm) en een potje in de kas.Ik moet mijn Peterselie ook nog zaaien.De pepers zou ik in huis zaaien en dan plastix er overleggen dan krijgen ze extra warm en vochtig dan staan ze begin volgende week al op. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mir2311 Posted March 28, 2012 Share Posted March 28, 2012 (edited) - Edited August 15, 2012 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruitertje Posted March 28, 2012 Author Share Posted March 28, 2012 Ik wou de pepers in een bakje in de kas zetten, kan dat ook? Quote Er zijn zoveel dingen die belangrijk zijn in het leven, mijn tuin is daar een ding van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mir2311 Posted March 28, 2012 Share Posted March 28, 2012 (edited) - Edited August 15, 2012 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claudia69 Posted March 28, 2012 Share Posted March 28, 2012 Peterseliezaden week ik een paar dagen voor, dan komen ze vlotter op. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thea Posted March 28, 2012 Share Posted March 28, 2012 (edited) Ik zelf vind de kas nog te koud en voor paprika's en pepers.binnen zaaien verspenen en dan in de kas zo doe ik het. Edited March 29, 2012 by Guest Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruitertje Posted March 29, 2012 Author Share Posted March 29, 2012 Ik heb de peterseliezaadjes zo gezaaid: Eerst gleufje in de grond maken en dan een paar zaadjes erin doen. Is dat goed???? Quote Er zijn zoveel dingen die belangrijk zijn in het leven, mijn tuin is daar een ding van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts