suikerbuikje Posted March 28, 2012 Share Posted March 28, 2012 Vorig jaar heb ik in mijn enthousiasme 9 kruiwagens koeienmest op mijn tuintje gegooid. Beetje uitgespreid en momenteel ben ik heel druk met omspitten en onkruid eruit halen (letterlijk op de knietjes en pollen gras en onkruid uitpluizen. As. vrijdag wordt het tuintje nl. gefreesd en dan kan ik - eindelijk - echt gaan beginnen. Maar nu vertelde 1 van de mannetjes (zo noem ik ze liefkozend ) op het complex me dat koemest in de grond waarop aardappels komen problemen geeft. Nu wist ik dat wel van wortels (ik kwam er wel een beetje laat achter, namelijk net toen we op het punt stonden de laatste kruiwagen met mest te storten...) maar dus niet van aardappels. En ik kan er ook niets over vinden via mijn grote vriend google? Is dit een bakerpraatje of geeft koeienmest bij aardappels echt problemen? Niet dat ik er veel meer aan kan doen, die koeienmest ligt er al maar toch! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted March 28, 2012 Share Posted March 28, 2012 Zolang het geen verse mest is denk ik niet dat het problemen geeft maar dat geldt eigenlijk voor alle groenten. Misschien doelt hij/zij op het stikstof gehalte of het aantrekken van bodemorganismen maar dan nog denk ik dat het allemaal wel mee zal vallen en je je niet direct zorgen moet maken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Menph Posted March 31, 2012 Share Posted March 31, 2012 Een buurman had hier een paar jaar geleden problemen met koemest op z'n aardappelveld. Prachtige, grote planten maar geen knollen. De stikstof in de mest zorgde voor veel vegetatieve groei. Wij zitten op klei. Koemest werkt prachtig op zandgronden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts