Ga naar inhoud

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2024

Featured Replies

Geplaatst:

Een ovenschotel met aardappels uit Zelhem, pompoen ( trombe de Albenga) van de kraam dat in laagjes in dunne plakjes en overgoten met heerlijke tomaten/paprika passata. Wat kruiden en olijfolie erbij. Het recept is uit de Zilveren Lepel erg lekker. Erbij
als salade: licht gestoofde groente alles uit eigen bos en voortuin, snijbiet, tetragon, mini paksoi en eeuwig moes. 
Het groen is nu wel op. 

IMG_4165.jpeg

aangepast door appelvrouw

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ovenschotel met aardappel en schorseneren. Met spekjes en walnoten.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

Gisteren bietentaart, geïnspireerd op de bietenfeta-plaattaart die hier laatst gepost werd (ik weet niet meer door wie). 

A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson

Geplaatst:

Weer eens een lekker pompoensoepje met allerlei groentes uet

Geplaatst:

Shakshuka! Met veel paprika!  Favoriet hier! Yum! 

Geplaatst:

We hebben vanavond weer iets nieuws uitgeprobeerd. Een currysoepje met gyoza en broccoli (uet). Ik probeer wel eens vaker "instagram" recepten uit en lang niet allemaal zijn ze ook daadwerkelijk smakelijk. Maar deze is zeker voor herhaling vatbaar 😄

Geplaatst:

De laatste rode paprika. Als gezond tussendoortje. 

Geplaatst:
2 uren geleden, Amarinde zei:

currysoepje met gyoza

Wat is gyoza?

Ik lig rondbuikig uit te puffen op de bank van een flink bord stamppot met rookworst!

Geplaatst:

@appelvrouw

Gyoza is een Japanse dumpling. Deze had ik niet zelf gemaakt, maar een volgende keer wil ik dat wel eens proberen.

Geplaatst:

Dol op gyozas hier! De pompoensoep hebben we 3 dagen van gegeten en gisteren had ik spijt dat ik het restje had weggedaan [emoji38] was heel lekker met alle restjes nagerijpte tomaat en een pot tomaat van de inmaak. Goed gelukt. Gisteren aten we bloemkool uit de oven en de jongste noemde het ‘iets wat Garfield heeft gemaakt’. Dusssss….

Gelukkig vond de rest het heel lekker. Lekker met een dikke klodder gekochte yoghurt.

Voor vanavond pruttelen de stoofperen met eigen en gekochte saffraan. Zo benieuwd of ik het verschil proef. Ruiken doe ik het verschil in elk geval zeker.

Geplaatst:

Een soepje gemaakt van bieten en zoete aardappel in de slowcooker, de bieten net onder water met een een tuiltje verse kruiden uit de tuin en een kruidenbouillontabletje. Nou ja soepje, de hele slowcooker zat vol met blokjes en eigenlijk was er weinig bouillon. Uiteindelijk een deel van de bieten eruit geschept en die gegeten met een stukkie gerookte zalm en idem makreel.

Vandaag doe ik hetzelfde maar dan met gebakken eitjes en aardappeltjes.

Morgen dan eindelijk de rest van de biet met de bouillon en waarschijnlijk extra bottenbouillon als soep☺️..Als bijgerecht daarvoor staat er op het bakprogramma van vandaag brood met pompoen vruchtvlees.

Geplaatst:

Naast een govec, salade met geroosterde paprika’s die ik een poos geleden heb ingemaakt en na saffraanpeertjes met losgeklopte crème fraiche en ingekookte siroop. Smullen!

bbc65c37b29723429bf4e129eb92a8e2.jpg
397044890331694267e93a03f6f30cb1.jpg

Geplaatst:

Quiche van snijbiet en prei. Moest snel zijn met de foto :)

20241115_183405.thumb.jpg.84925944ec16881bec5aaa48819a1c76.jpg

Geplaatst:
3 uren geleden, Mellie zei:

salade met geroosterde paprika’s

Verdorie @Mellie wat ziet die eerste foto er te lekker uit! Ik krijg altijd trek als ik jouw maaksels zie. Morgen sowieso dille en paprika’s kopen om te roosteren.

Geplaatst:

Taco's met courgette uet. De rest van groente komt inmiddels bij de groenteboer weg.

Geplaatst:
  • Voor ons hetzelfde met een pompoensoepje erbij! 

Geplaatst:

Wat wij hier spaghetti-pret noemen (nog van de tijd dat onze nu bijna 16-jarige puber 4 was ofzo 😃). Olijfolie met heel veel verse knof en 3 jalapenos uit eigen tuin. Tomatenpuree erdoor ontzuren, twee diepvries Voljusko’s uet in blokjes erdoor, laten pruttelen en op het eind flink wat gedroogde tomaatjes uet er doorheen. Dat gaat door de spaghetti met daarbij salade (niet uet) en, in dit geval stukje vlees ernaast. 

Geplaatst:

Morgen; Frieslanders, spekbonen en een lekkere gebakken verse worst erbij....😋

Geplaatst:

Stamppot rauwe andijvie ( uet) en uitgebakken spekjes uit de winkel

Geplaatst:
49 minuten geleden, Lia56 zei:

uitgebakken spekjes uit de winkel

Rookspek of speklap? Wij bakken altijd speklapjes tegen bruin aan en snijden die dan in stukjes door de stampot.

Geplaatst:
1 hour ago, Roelie said:

Rookspek of speklap?

Speklap, lekker knapperig bakken en dan kleine stukjes snijden 😋

Geplaatst:

Goed antwoord! 🤣

Geplaatst:
Op 16-11-2024 om 20:02, appelvrouw zei:
  • Voor ons hetzelfde met een pompoensoepje erbij! 

Is er ergens een recept van je pompoen-olijf-tomaat-brood?

Klinkt echt heerlijk!

A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson

Geplaatst:

Ik zal het straks even uitschrijven in het brood topic. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic