Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ja de varens gaan wel een beetje slapper hangen om zich ook een beetje te beschermen tegen de sneeuw en koude maar ze zijn dus wel altijd groen en maar niet vol zo

Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.

Geplaatst:

Mooi hoekje Leslie, lijkt mij heel geschikt als je maar zorgt dat de stammen vochtig blijven kun je er van alles mee doen in de grond of in pot of bv liggend in een mand met een laag bladeren op een tafel net wat je wilt.

Hoe groter de stam deste langer plezier je ervan hebt, je zou bv in de hoek vrij lange boomstammen keurig kwijt kunnen zo schuin staand tegen 1 van de wanden.

Leuk dat je de pluggen bij Jaap besteld kwa prijs is hij inderdaad heel redelijk.

welke soorten ga je doen ?

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:
Leuk dat je de pluggen bij Jaap besteld kwa prijs is hij inderdaad heel redelijk.

welke soorten ga je doen ?

Ik ga Pioppino op vlier kweken en Buna Shimeji op populier, verder nog gele oesterzwam op stro! En ik denk inderdaad dat ik maar een soort lage bak maak daar in dat hoekje voor de stammetjes en wellicht de varens. De stroteelt doe ik in de grote schuur, daar is het lekker donker!

Het lijkt allemaal eenvoudig maar ik ben toch kinderlijk nerveus voor dit nieuwe project!

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

Geplaatst:

Ik zou nog de grijze oesterzwam op stro overwegen, grote opbrengst en heerlijke makkelijke paddestoel dat is mijn favoriet tot zover van de paddestoelen, smaak struktuur echt net sappig vlees,

ook winterhard en dat vindt ik ook leuk dan kun je vroeg in jaar paddestoelen eten.

De gele oesterzwam is niet winterhard maar daarvan bewaar ik voor de winter een flinke pluk van het oude broedmateriaal vorst vrij en start de kweek dan opnieuw.

Met vlier kweek je vlug omdat het zachthout is waar de zwam goed doorheen groeid, maar de stam verteerd wel sneller dan harder hout, ik gebruik oook wel vlier maar kies dan de dikste stammen uit om zolang mogelijk plezier van te hebben.

Zorg wel dat geen muizen bij je gele oesterzwam kunnen deze lusten ze graag en aangevreten paddestoelen moet je wegggooien.

Is ook heel leuk om te kweken waneer je de stappen opvolgt een eenvoudige maar bijzondere kweek, de geur en

hoe snel de stro teeld gaat vindt ik ook bijzonder, de stammenteeld is daarbij weer heel mooi en je leert gelijk vanalles over paddestoelen en zwammen.

Geplaatst:

Hans, ik heb toch besloten om geen stro te kweken... Ik ga alles op stammen doen. Dan maar wat langer wachten. Ik heb genoeg te doen nog en het komt mij dus wel goed uit dat ik niet ook deze zomer nog (veel) werk heb aan stropaddestoelen.

Ga de grijze oesterzwam erbij nemen op stam. Mijn vlierenstam is zo'n 15 cm, da's niet heel dik maar als dat eerder vrucht oplevert dan is dat prima. Kan ik kijken hoe het kweken bevalt en dan na mijn eerste paar oogsten echt flink aan de slag!

Leuk hoor, bedankt voor de inspiratie!

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

Geplaatst:

Je kan alvast gaten boren , best is voor de plugge erin te slaan de stammen 2 dagen in bak water telaten weken.

Geplaatst:

Vandaag de eerste oogst paddestoelen, en nog wel van de niet winterharde gele oesterzwam die dus duidelijk deze winter overleefd heeft.

ik had hiervan wel broed vorstvrij bewaard maar was dus dit x niet nodig

Geplaatst:

Ja echt lekker, ruiken ook echt bos alleen dat al is leuk

Iets minder vlezig dan de grijze ook wat kleinder maar de grijze zijn dan ook echt grote paddestoelen/zwammen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...