Jump to content

Tomatenzaden gisten

Babbelx

Recommended Posts

Hee!

Ik ben bezig met het gisten van mijn tomatenzaden. Het is maar een klein beetje aangezien in weinig nodig heb. Ik heb er geen water bij gedaan, ik weet niet of dat een probleem is.

Nu, ongeveer 3 dagen later ligt er op de helft van het papje al een wit schimmellaagje. Hoelang moet ik doorgaan voordat ik ze kan spoelen en drogen?

Het zijn trouwens cherrytomaten uit een bakje uit de supermarkt. Ik kon niet vinden wat voor soort tomaatjes het waren, dus ook niet of het F1 waren. Het enige wat ik kon vinden was L 242.

Zal dit problemen geven?

Bedankt!

Als je kerstomaatjes uit de supermarkt gebruikt is de kans groot dat het inderdaad tomaatjes zijn afkomstig uit F1 hybride zaden. Wat de code L242 betekent weet ik niet.

Voor een antwoord op de rest van je vragen kun je het best even deze link aanklikken : post35264.html#p35264

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Dankje voor de handige link!

De cherrytomaatjes zijn van cherry d'amour, na veel zoeken op internet heb ik nog steeds niet kunnen uitvogelen of er sprake is van F1 hybride...

Stel dat ze wél F1 zijn, is het dan zo dat ze helemaal niet uitkomen of dat er plantjes uitkomen waarvan je totaal niet weet wat eruit komt?

Stel dat ze wél F1 zijn, is het dan zo dat ze helemaal niet uitkomen of dat er plantjes uitkomen waarvan je totaal niet weet wat eruit komt?

Uitkomen zullen ze zeker wel maar eigenschappen en kwaliteit van de nakomelingen zijn onvoorspelbaar. Het kan mee- en tegenvallen maar dat onvoorspelbare kan natuurlijk ook leuk zijn .

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Hoi tomaten liefhebbers,

ik heb een vraagje: Ik heb zelf zaadjes uit cherrytomaatjes excellent van Albert Heijn gehaald.

Weet iemand misschien welk ras dat is?

alsvast bedankt,

Ard

Ik heb vorig jaar van een aantal verschillende soorten tomaten (planten) de zaden opgevangen.

Dat deed ik tijdens het bereiden van mijn heerlijke tomaten ketchup.

De uit de tomaten lopende zaadjes opgevangen en te drogen gelegd in keuken papier.

Verder ben ik ze geheel vergeten, totdat ik van de week met de verhuizing bezig was.

Daar kwamen ze weer tevoorschijn.

Mijn vraag nu: kan ik deze zaadjes nu zaaien?

Oké, natuurlijk kan dat.

Maar, maak ik gerede kans dat er wat uitkomt?

Heeft het nu nog zin om ze te weken?

Onze nieuwe habitat :

https://youtu.be/BapOVa6jPgg

Zittauer Gebirge ( Natur, Wandern, Entspannung, Ruhe )