Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Wie kent dit ras aspergeras Gijnlim

remco

Recommended Posts

Hallo moestuinders heeft iemand ervaring met dit ras.

Ik heb ze besteld bij van de wal zaden,ik wil eens proberen om aspreges te kweken zowel wit als groen,heeft iemand hier ervaring mee met hoe of wat te beginnen????

Gr Remco

Denk dat bij asperge vooral de grond soort belangrijk is en dan veel zand.

Zelf heb ik echt vette klei maar heb ik gezien bij een andere tuinder in de buurt dat hij een soort zandbak gemaakt heeft en zijn planten zien er echt prachtig mooi uit.

Je kan beginnen met zaad maar soms ook klauwtjes kopen dat schijnt iets makkelijker te zijn maar lastig te krijgen, ik heb ook maar zaad gekocht

Volgens mij is Gijnlim een veel gebruikt ras.

Players only love you when they're playing.

Ik heb plantjes besteld bij van de wal zaden.want met zaad schijnt het er lang te duren wat ik hier en daar heb gelezen.ik denk dat ik voor me witte asperge veldje een soort zandbakje moet maken net wat je zeg ook, dit omdat mijn grond ook erg kleiig is.maar voor de groene schijnt dit niet nodig te zijn geloof ik.of heb ik het mis. en hoe kan je het best tewerk gaan voor witte asperges kwa bed en snijden??

Groene asperges zijn het makkelijkst, die laat je gewoon groeien op vlakke bedden waar ze onder invloed van het licht groen worden. Een tip: een tunnel van doorschijnend plastic verhoogt de groeisnelheid.

Voor witte asperges kun je deze beschrijving met duidelijke foto's eens bekijken: http://www.volkstuindersvereniginghoornenomstreken.nl/Page21.html