rups89 Geplaatst: 1 februari 2024 Geplaatst: 1 februari 2024 Ik heb 3 weken geleden wintersla gezaaid binnenshuis. Het verkeerde tijdstip las ik pas. Maar het zijn nu lange iele sprietjes geworden. Ik las op internet dat je ze opnieuw kunt planten met de stengel in de grond. En dan veel zon laten krijgen. Is dit een mogelijkheid om ze te redden? Of is het überhaupt niet mogelijk om in deze tijd van het jaar goede plantjes te krijgen? Ik ben een beginnende moestuinier. Quote
Patrijs Geplaatst: 1 februari 2024 Geplaatst: 1 februari 2024 (aangepast) Quote En dan veel zon laten krijgen Veel zon? , neem je ze mee naar Marokko of Spanje? Ik zou van deze plantjes een lekkere salade maken en opnieuw zaaien. Licht en warmte moet in evenwicht zijn dus bij veel warmte (binnen) nu extra licht geven of net als hier gewoon buiten onder glas, kouder maar met af en toe een zonnetje komt het wel goed. Dec. en Jan zijn lastige maanden ook voor sommige wintersoorten. Alleen bollen en winterpostelein redden het het dan. Okt. nov. of vanaf medio feb heeft de zon weer wat kracht en dan kan het buiten (onder glas). Foto: Sla onder platglas begin januari, zie mijn Blog. Ik ga daar binnenkort de tweede lichting zaaien, de plantjes op de foto zijn buiten in de volle grond gezaaid eind okt. 1 februari 2024 aangepast door Patrijs 1 Quote De moestuin van Patrijs
Patrijs Geplaatst: 1 februari 2024 Geplaatst: 1 februari 2024 Kijk ook even hier, daar is iemand die hetzelfde probeert met ongeveer hetzelfde antwoord......: 2 Quote De moestuin van Patrijs
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.