Bit Posted April 2, 2012 Share Posted April 2, 2012 Als volledige peper, paprika, aubergine en tomaten noob, de volgende vraag: Wat te doen met mijn peper die al bloemknoppen maakt ? soortje: Peper, 'Large Red Cherry' . Zaad van Hobbyzaden.nl , gezaaid 22 februari, inmiddels 2x opgepot. Nog niet gemest. Heeft na kieming 2 weken onder de lamp gestaan, staat nu al weer ruim 2 weken voor het raam, z-o zonnetje 3 uurtjes per dag. Ze staan in mengsel van gewone potgrond en klei uit de tuin waar ze heen moeten. Moet ik de bloemen wegbreken ? Moet ik toppen ? Moet ik gaan bijmesten ?Ding hoort volgens de beschrijving pas in augustus te gaan dragen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted April 2, 2012 Share Posted April 2, 2012 Ik verwijder de eerste bloemen die tussen de splitsing van de twee stengels ontstaan (tussen de “V” vorm). De reden daarvan is vooral dat de energie nu het nog vroeg in het seizoen is en ze nog niet in hun definitieve pot/volle grond staan eerst naar de groei van de plant mag gaan. Wat je wilt is een evenwichtige groei tussen vrucht en platn en een groeikrachtige/productieve plant. Als je de ruimte hebt zou ik ze van het p-9 potje naar 3-liter pot overplanten en de bloemen nog even verwijderen. Toppen e.d. is absoluut niet nodig, je wilt juist dat er een aantal (2) sterke hoofdstengels ontwikkelen waaraan de bloemen zich ontwikkelen. Foto'tje van een van mijn paprika planten voor het verwijderen van de okselbloemen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted April 2, 2012 Author Share Posted April 2, 2012 Oké, dank je !. Naar gelijk een 3 liter pot zal ik niet gaan, maar ik zal ze een dikke maat groter geven. Voorlopig niet bijmesten dus. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts