Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

heeft er hier iemand ervaring met appel/peer bomen snoeien?

welke periode? welke takken?

Geplaatst:

Bij jouw in het dorp zit een hobby kweker van fruitbomen en kleinfruit.Die kan je het laten zien hoe je het moet doen .Eingelijk is de tijd op het nippertje.

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

" appel en peren - bomen snoeien " is een heel veel omvattende vraag. En ja. Er zijn er zat op dit forum die je op al je vragen een antwoord kunnen en willen geven. Maar misschien is het een idee de vraag iets preciezer te stellen , misschien met een foto erbij ? Om wat voor boom gaat het bv ? En dan is de vraag : hoe oud ? wat voor soort ? welke onderstam ? ( stuikvorm, laagstam , halfstam ? hoogstam ?

Gaat het om vormsnoei in de 1e jaren van de boom ? Gaat het om corrigeren van een niet meer gesnoeide boom ? een oude ? ( revitaliseren ) etc etc.

Moet het via dit forum, dan kan je beter een wat preciezere vraag stellen. Eigenlijk zou er iemand bij je langs moeten komen namelijk ( wat de vorige al zei ) om en met ogen en handen uitleg te geven

Geplaatst:
  • Auteur
Bij jouw in het dorp zit een hobby kweker van fruitbomen en kleinfruit.Die kan je het laten zien hoe je het moet doen .Eingelijk is de tijd op het nippertje.

oke dat is voor mij nieuw, wie mag dat zijn dan?

ik zal morgen even kijken of het lukt om de foto's er op te zetten. het gaat om een oude boom die een aantal jaren niet goed is gesnoeid maar wel elk jaar heeeel veel appels vanaf komen. ik schat zo'n 250 per boom (ze zijn vrij groot). en ik heb 6 bomen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic