hedwig Posted April 4, 2012 Share Posted April 4, 2012 Ik heb omgeveer twee weken geleden mijn tomaten plantjes verplant en in de serre gezet.Nu zijn ze alle aan het dood gaan.Wat heb ik fout gedaan kan iemand me dat vertellen . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted April 4, 2012 Share Posted April 4, 2012 Ik vermoed dat de vorst van de afgelopen week de oorzaak is. Tomatenplanten kunnen niet tegen vorst. Zeker niet als ze nog heel erg klein zijn. Wil je ze toch al in de kas zetten dan afdekken met een dubbele laag vliesdoek. Maar niet getreurd sommige rassen kun je nog zaaien en eind april-Mei zijn er overal volop tomatenplanten te koop Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hedwig Posted April 4, 2012 Author Share Posted April 4, 2012 Ik had ook al zo een vermoeden .Bedankt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hedwig Posted April 5, 2012 Author Share Posted April 5, 2012 (edited) Morgen nieuw zaadjes gaan halen .De tomaten en de komkommers zijn dood.Nog maar eens proberen ik hoop dat ze nu in leven blijven. Edited April 5, 2012 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tnauta Posted April 5, 2012 Share Posted April 5, 2012 Ik vermoed dat de vorst van de afgelopen week de oorzaak is. Tomatenplanten kunnen niet tegen vorst. Zeker niet als ze nog heel erg klein zijn. Wil je ze toch al in de kas zetten dan afdekken met een dubbele laag vliesdoek.Gaat het om een kas of een serre? Quote Heilige boontjes, ik eet ze rauw! Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted April 5, 2012 Share Posted April 5, 2012 Ik denk een kas,maar kan het mis hebben, ik dacht wat hebben toch veel Belgische mensen een serre, maar vaak hebben ze het dan inderdaad over een kas. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts