jeanne-heijmans Posted April 5, 2012 Share Posted April 5, 2012 Ik plaats het even hier onder, kon zo snel niets anders vinden, alleen olifanten-knoflook, maar hoelang duurt het nu voor knoflook volgroeid is? Ik heb mijn knoflook gepoot op 4 december 2011, vandaag een er uit gehaald maar zo klein, vergelijkbaar met een bos uitje. Ja ik weet dat als het loof gaat strijken of bruin wordt,dat je dan moet oogsten, Maar dat zou dan qua teelt duur Juni of Juli moeten zijn, maar gaat het in de laatste maanden dan zo hard groeien,dat het echt een mooie bol wordt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Persica († december 2016) Posted April 5, 2012 Share Posted April 5, 2012 Half mei begint de bol (pas) dik te worden (afhankelijk van de temperatuur) vocht, voeding etc... , eind juni , begin juli wanneer 3/4 van het loof geel/bruin is moeten ze uit de grond, Met de solo bolletjes Olifanten heeft hier nog niemand ervaring ! Planten doen het hier minder goed dan de gewone knoflook Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted April 5, 2012 Share Posted April 5, 2012 Jeanne, als aanvulling op persica: het formaat van een bosuitje is volstrekt normaal, hier zijn ze ook nog niet veel groter. De grote van de plant zelf nu is natuurlijk wel deels afhankelijk van het tijdstip van poten (ik heb ze begin oktober gepoot), de diepte (ik heb ze vrij diep gezet), de vorstschade (hier toch wel wat schade), en nog meer factoren. Komt dus helemaal goed, het kan hard gaan, tuinieren is vooral een kwestie van geduld hebben Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted April 5, 2012 Author Share Posted April 5, 2012 Ik dank jullie, ik heb al zoveel meer geduld als vorig seizoen, maar toch niet genoeg,merk ik, weer een goed voornemen voor nu en volgend seizoen ha ha Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tnauta Posted April 5, 2012 Share Posted April 5, 2012 Komt dus helemaal goed, het kan hard gaan, tuinieren is vooral een kwestie van geduld hebben O, dan moet ik denk ik maar afhaken... Quote Heilige boontjes, ik eet ze rauw! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Menph Posted April 8, 2012 Share Posted April 8, 2012 Met de solo bolletjes Olifanten heeft hier nog niemand ervaring ! Oh jawel. Doen het goed. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted April 8, 2012 Share Posted April 8, 2012 Ik dank jullie, ik heb al zoveel meer geduld als vorig seizoen, maar toch niet genoeg,merk ik, weer een goed voornemen voor nu en volgend seizoen ha ha Ja geduld is ook niet mijn sterkste kant.....kijk pas weer naar je knoflook als je uien zo groot zijn als een tennisbal....nu even een bordje plaatsen : niet meer naar omkijken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted April 9, 2012 Author Share Posted April 9, 2012 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts