Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Kunnen Paprika en Peper bij elkaar opgroeien in een kweekbak en in de kas bij elkaar staan??

Er zijn zoveel dingen die belangrijk zijn in het leven, mijn tuin is daar een ding van.

Geplaatst:
  • Auteur

Gelukkig is het met Paprika's en Pepers anders dan bij Komkommer en Tomaat.

Er zijn zoveel dingen die belangrijk zijn in het leven, mijn tuin is daar een ding van.

Geplaatst:

-

aangepast door Gast

Geplaatst:

ik heb aan de linkerkant van de kas paprika's en komkommers en rechts tomaat kan dat wel?

Geplaatst:

De pepers waar ik zelf zaad van wil oogsten, staan geheel apart en worden door een wattenstaafje bevrucht.

De andere staan gewoon bij tomaten en paprika in de kas...die zijn alleen om vrucht van te oogsten.

Geplaatst:

Wat krijg je als je paprika en tomaat kruist?

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Geplaatst:

Het gaat naar de tomaat of naar de paprika kan toe.Je heb paprika's uit ziende planten en daar komen tomaten aan.

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:
  • Auteur

Ik laat de kas weleens openstaan kunnen er vliegjes en bijtjes in om de boel te bestuiven, anders doe ik het zelf met een wattenstaafje.

Het lijkt mij eigenlijk wel grappig om een kruising tussen paprika en peper te krijgen.

Geplaatst:

Volgens mij kunnen tomaten en paprika's/pepers helemaal niet met elkaar kruisen.

Geplaatst:

Ik heb het echt nog nooit gezien, maar als het kan lijkt het me leuk eens te proberen.

Geplaatst:

Krijg je een pape, leuk

Geplaatst:

Hey dit gaat enkel met protoplastenfusie via de wetenschappelijk weg in het labo. De uitkomst is ofwel niet levensvatbaar of zo variabel dat er geen f*k mee aan te vangen is. Met de aardappel en de tomaat hebben ze ooit ook eens geprobeerd. Dit werd de aardmaat en was duidelijk geen succes...

Zo werkt het: 311002celfusie.jpg

A Hot pepper a day , keeps the docter away !

Peperzaden kopen ? http://www.peperzadenwinkel.be

Geplaatst:

Ja het onderste van one pepper a day, ken ik ook gewoon in het Hollands,van de haring

Geplaatst:
Gelukkig is het met Paprika's en Pepers anders dan bij Komkommer en Tomaat.

Kunnen komkommer en tomaat dan niet samen in een kas?

Ik teel al jaren komkommer tomaat peper en paprika in één kas, en oogst zaad van tomaat en peper.Tot nu toe heb ik nooit iets geks gemerkt aan mijn zaaigoed.. Dit jaar hebben meerdere van jullie zaad van tomaten en pepers van mij..wees dan gewaarschuwd

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ik zet ook altijd alles in de kas, paprika, tomaat, komkommer en dat ging tot nu toe prima.

Dus dat doe ik dit jaar gewoon weer.

Geplaatst:

Tomkommer, komaat. Het kan best.

Geplaatst:

Leuke entree Guidosmiths.

Ken je ook goede internetpublicaties over de Aardmaat?

Een aardappel met non-toxische, smakelijke en dikwandige vruchtjes lijkt me niet verkeerd.

Of wat dacht je van een tomaat met broedknolletjes? Niks letten op kruisbestuiving, nu kun je die lievelingsplant gemakkelijk overhouden. In een schoenendoos als het moest.

Waar blijft die gentech revolutie?

Geplaatst:

Tomaat en komkommer bij of naast elkaar in de kas geeft weinig problemen is mijn ervaring. Alle combinaties gaan eigenlijk goed: tomaat, paprika, peper, komkommer en aubergine. Bij die laatste twee moet je echter wel goed op letten op spint, voorkomen/bestrijden kan door een hoge luchtvochtigheid te creëren wat dan weer resulteert in meer kans op schimmelziekten bij tomaten (phytopthora bladvlekkenziekte).

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic