citroen Posted February 22, 2024 Share Posted February 22, 2024 tomaat zaden laten kiemen op warmte mat wie heeft ervaring Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geert h Posted February 22, 2024 Share Posted February 22, 2024 Wat wil je precies weten? Ik heb daar ervaring mee, maar dan niet in een kas. Ontkiemen binnenshuis, dan gaat er niet zoveel warmte van de mat verloren. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
citroen Posted February 23, 2024 Author Share Posted February 23, 2024 Welke temperatuur moet die mat afgeven ? U hebt ervaring ,welke mat is best ? De volledige mat gebruiken ? Moet de bovenkant afgedekt worden ? Heeft het kiemen daglicht nodig ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geert h Posted February 23, 2024 Share Posted February 23, 2024 Ik heb een terrarium infrarood warmtemat gekocht met stopcontact die geschakeld word door een sensor. Temperatuur staat ingesteld op ongeveer 27 graden. Ik gebruik het echt enkel en alleen voor de ontkieming, hij ligt onderin een tempex box waarop een kunststof bak staat waar de vers gezaaide tomaten, pepers en aubergines in staan. De thermostaat die ik heb is deze: https://www.terramania.nl/thermostaat-aan-uit-100w , volgens mij toen ook daar besteld. Ze hebben ook een zwaardere uitvoering, en warmtematten in vele maten. Koop vooral een passende maat, alles wat uitsteekt heb je niets aan en is energieverlies. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts