appelvrouw Geplaatst: 18 januari 2013 Geplaatst: 18 januari 2013 Ik tel er maar 5 En wat liggen ze mooi om en om..kleine fotomodelletjes Gefeliciteerd! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 18 januari 2013 Auteur Geplaatst: 18 januari 2013 5 stuks inderdaad, 3 zeugjes en 2 beertjes. En ik zweer je dat ik ze niet om en om heb gelegd! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
thea Geplaatst: 18 januari 2013 Geplaatst: 18 januari 2013 Dan is dat rechts zeker de poot van ma. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Jorieke123 Geplaatst: 18 januari 2013 Auteur Geplaatst: 18 januari 2013 Rechtsboven een poot, rechtsonder mijn voet Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Erny Geplaatst: 18 januari 2013 Geplaatst: 18 januari 2013 Ze blijven superschattig die bigjes van jou... Enne... waar zitten nou mijn speklapjes...? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 18 januari 2013 Auteur Geplaatst: 18 januari 2013 Hier: die zijn al een tijdje niet meer zo schattig, dan is het minder vervelend ze op te moeten eten Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Erny Geplaatst: 18 januari 2013 Geplaatst: 18 januari 2013 Blijft koddig, vooral die linkersnoet, die rechter kijkt een beetje mean... Quote
Jorieke123 Geplaatst: 18 januari 2013 Auteur Geplaatst: 18 januari 2013 Hij is niet mean hoor, juist heel 'droopy'. Je kunt ze allemaal aaien en kroelen. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Erny Geplaatst: 18 januari 2013 Geplaatst: 18 januari 2013 Zolang de speklapjes maar niet "lean" zijn... Heb volgens mij nog nooit vlees gegeten van bekroelde varkens... Dat móet wel wat toevoegen! Quote
Red Geplaatst: 19 januari 2013 Geplaatst: 19 januari 2013 Zijn prachtige beesten,Als het geen monsters waren kwa uitbreking en slopen dan had ik ze graag toegevoegd aan mijn groep dieren.Maar ben bang geen gras en hek meer over te houden.Ze zijn mooi Quote De herinneringen die je later wil hebben,moet je nu maken
Jorieke123 Geplaatst: 20 januari 2013 Auteur Geplaatst: 20 januari 2013 Het is al veel te laat voor onze doen, maar er is een wolvarken hoogzwanger ... en ze heeft net een nest gebouwd. .. we denken dat de biggen zo komen! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 20 januari 2013 Geplaatst: 20 januari 2013 Dat wordt wakker blijven Jorieke of om het uurtje eruit...succes!! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 20 januari 2013 Auteur Geplaatst: 20 januari 2013 Nog niets, maar wel echt bijijijijna . Gaaaaap Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 21 januari 2013 Auteur Geplaatst: 21 januari 2013 Er zijn er nu 2! De rest laat weer even op zich wachten blijkbaar. Ik ben MOE! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Erny Geplaatst: 21 januari 2013 Geplaatst: 21 januari 2013 Gefeliciteerd... én sterkte met de rest... Quote
Jorieke123 Geplaatst: 21 januari 2013 Auteur Geplaatst: 21 januari 2013 Nu, we zitten nu op 4. Het leek even bij 3 te blijven, en toen floepte er nog 1 uit! Na de nageboorte. Ze ligt nu nog wat te trillen, we gaan alvast even onze tanden poetsen, en checken dan nog een keer. Maar Wolvarkens krijgen niet zoveel biggen, dus het kan net zo goed zo blijven. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
thea Geplaatst: 21 januari 2013 Geplaatst: 21 januari 2013 En zijn het 4 gebleven?Gefeliciteerd.9 jonge biggen? Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Jorieke123 Geplaatst: 21 januari 2013 Auteur Geplaatst: 21 januari 2013 Ja, 4 mooie stevige wolvarken biggen! 2 zeugjes en 2 beertjes. Ze hebben vanmorgen flink gedronken, we hebben ze onder een lamp liggen. Ze zitten de 1e paar dagen niet zonder onze toezicht bij hun moeder, want dat beest is me toch lomp! Als we niet bij de bevalling waren geweest, waren ze denk ik allemaal plat geweest. Ze bleef maar opstaan en weer liggen en nog een big krijgen, en daarna weer opstaan en weer liggen, etc. Dan hebben we nu inderdaad 9 biggen lopen. 5 Kunekune en 4 wolvarken. En dan is er nog wat Kunekune-grut op weg. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
zonnetje Geplaatst: 21 januari 2013 Geplaatst: 21 januari 2013 Gefeliciteerd met zoveel mooie biggen . Quote
appelvrouw Geplaatst: 21 januari 2013 Geplaatst: 21 januari 2013 Wow, het zijn echt net wilde varkentjes!!Mooi hoor, proficiat. Goed dat jullie erbij gebleven zijn... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
HuubvG Geplaatst: 21 januari 2013 Geplaatst: 21 januari 2013 Wat lief, gefeliciteerd met de nieuwkomers! Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 21 januari 2013 Geplaatst: 21 januari 2013 mooi hoor gefeliciteerd! Quote
Nepomuk1983 Geplaatst: 21 januari 2013 Geplaatst: 21 januari 2013 Gefeliciteerd, wat een schatjes Quote
Conny Geplaatst: 23 januari 2013 Geplaatst: 23 januari 2013 Gefeliciteerd Jorieke,Ik vind die Kunekune zulke geinige varkentjes met die kleine lelletjes er al aan.En die wolvarken biggetjes of moet je zeggen wolbiggetjes zijn net zoals Jet zegt net wilde biggetjes.Al denk ik dat de biggen van een wild zwijn lichtere strepen heeft. Ken jij het programma Countryfile van BBC 1.Daar heb je zo goed als wekelijks een onderdeel Adam's Farm.Die Adam is boer een heeft allerlei zeldzame rassen schapen, koeien, kippen maar ook varkens, waaronder ook die Kunekune's en die Wolvarkens.Groetjes Conny. Quote Leef je leven dag voor dag. https://www.facebook.com/conny.coomans
Jorieke123 Geplaatst: 24 januari 2013 Auteur Geplaatst: 24 januari 2013 Nee Conny, dat programma kennen we nog niet. Ik ga het eens opzoeken! De biggen doen het goed! We hebben ze (de wolvarken-biggen) niet meer in een apart stukje zitten, want moeders is heel voorzichtig met opstaan en gaan liggen. De biggen kunnen nog wel naar dat aparte stukje, daar hangt een warmtelamp. Dat snappen ze heel goed, en dat ligt stukken beter dan bij hun moeder. Moeder kan niet bij die lamp komen, anders zou ze er zelf onder gaan liggen haha. Ze zijn wel wat schrikkeriger en sneller dan de biggen van de Kunekune varkens. Een stuk feller ook. Maar we pakken ze steeds even op om ze lekker tam te maken. Het is mooi om te zien hoe hun moeder de kier onder de deur elke keer weer dichtstopt met hooi. Ze is daar heel druk mee, met haar bek pakt ze hooi en brengt ze dat naar die deur. Net zolang tot er genoeg ligt. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.