wilma Geplaatst: 8 april 2012 Share Geplaatst: 8 april 2012 hallo, bij het kweken in potten, waarvan ik er flink wat heb staan maak ik gebruik van versnipperde brandnetelblad ( Uiteraard zonder zaad,) om te voorkomen dat mijn potten snel uitdrogen. Het zogeheten Mulchen. Het is wel even een werkje om dat te doen maar ik merk dat watergeven een heel stuk minder hoeft. Verder dacht ik, daar de brandnetel ook een goede uitwerking op de groenten heeft, hier goed mee te doen. Zo ziet de pot er heel verzorgd uit en hopelijk helpt het ook voor plaagbeesten? Een ander gewas nl zevenblad groeit hier ook weelderig, Kan ik dat op de zelfde manier gebruiken als brandnetels?Wie doet ook zo iets met de potgroenten? Groetjes Wilma Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
annemiek123 Geplaatst: 8 april 2012 Share Geplaatst: 8 april 2012 Ik gebruik het niet als mulch, maar maak er gier van, van brandnetels en smeerwortel...misschien jouw manier ook eens proberen... Quote Groetjes Annemiek http://moestuintjeaandedommel.blogspot.com Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.