Jorieke123 Geplaatst: 15 juni 2021 Geplaatst: 15 juni 2021 @ronaldnr1 ik heb je bericht even samengevoegd met dit bestaande topic over veenmollen. Via de zoekfunctie kan je er nog meer berichten over vinden die her en der op dit forum staan. 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
loes Geplaatst: 15 juni 2021 Geplaatst: 15 juni 2021 (aangepast) Ah daarom lukte het mij niet om een reactie te plaatsen@rorror de Veenmol staat sinds 2015 in nederland niet meer op de rode lijst. In Belgie nog wel. 15 juni 2021 aangepast door loes 3 Quote
driepinter Geplaatst: 20 december 2024 Geplaatst: 20 december 2024 Oud topic waar ik op reageer maar bij ons op het tuinencomplex is er ook nogal overlast Bij ons zitten er een hoop buitenlanders, en men had het daar steeds over "mole crickets" ik had geen idee waar ze het over hadden, maar het blijken dus veenmollen te zijn (waar ik overigens ook nog nooit van gehoord had), En ik kreeg een zakje "nematodes" (aaltjes dus) om ze te bestrijden. Maar ik ben ze later nog wel tegengekomen van de zomer met spitten, en het zijn smerige vieze rotbeesten haha. Ik kreeg toen deze tip en foto's : "Please pass this tip from a colleague on to all the members Bury a glass or porcelain vessel into the earth at the suspect location. Firm the earth around it so as to make a gradual slope towards the vessel. Cover with a solid black cover, Metal or a composite like Trespa. That's it. It seems they like the warmth and mole around until they fall in and can't climb out. I have eliminated 15 in less than 10 days (2 traps)" 2 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.