dennislp Posted April 13, 2012 Share Posted April 13, 2012 Mijn Citroenmelisse plantje vertoont in ene gele vlekjes.. Ik vermoed een te kort van voeding? Wat voor voeding is er mis als er dit soort vlekjes zijn, of kan ik gewon algemene kruiden voeding toepassen? Of is het toch een ziekte achtig iets? Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted April 13, 2012 Share Posted April 13, 2012 Waarschijnlijk veel teveel wortels in een kleine pot? En misschien moet je gewoon lekker plukken van je kruiden, en niet steeds alle vlekjes zien Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens Link to comment Share on other sites More sharing options...
bonnie f Posted April 13, 2012 Share Posted April 13, 2012 Precies, niet kijken maar opeten!(Of in de volle grond zetten)Ik kan me nog van vorig jaar herinneren dat je alles in potten liet staan. Houden veel plantjes niet van.Maar dat had je vast al eerder gehoord..... Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?” Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted April 13, 2012 Author Share Posted April 13, 2012 Waarschijnlijk veel teveel wortels in een kleine pot? En misschien moet je gewoon lekker plukken van je kruiden, en niet steeds alle vlekjes zien Ja begin een beetje bang te worden voor elk vlekje denk.. moet er misschien maar is niet te moeilijk over doen Maar na dat meeldauw gedoe van vorig jaar let ik nu wel heel erg op alle vlekjes en dingetjes.. wil echt niet nog eens amper iets kunnen oogsten Te kleine pot zal het ook niet zijn trouwens, of ze moeten echt te snel groeien. Stond in een 1 literpot (tuincentrum) en is 2 weken terug naar een 5 liter pot verhuist. Over een tijdje waarschijnlijk nog eens naar een 12 liter pot. Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marinus Ros Posted April 14, 2012 Share Posted April 14, 2012 Je hebt tegenwoordig ook melisse met goud (nou ja, geel) kleurig blad en ook bonte kweekvormen. Soms vind je in tuincentra al wel eens planten die er tussen in zitten (mossel noch vis dus) en die vertonen dan zo'n mix van beide soorten.Is het toch dat niet dan staat ie misschien iets te droog? Overigens is citroenmelisse, zoals vele kruiden, niet makkelijk onderhevig aan ziektes dus ik zou er niet wakker van liggen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted April 14, 2012 Share Posted April 14, 2012 Lijkt mij niet dat het een geelbonte is, dat ziet er anders uit. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marinus Ros Posted April 17, 2012 Share Posted April 17, 2012 Dat denk ik ook. Mogelijks staat de melisse in te zure grond. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
guyske Posted April 17, 2012 Share Posted April 17, 2012 Bij mij komt die zowat in alle hoeken van de tuin uit de grond gespoten, altijd meegenomen natuurlijk, daardoor denk ik toch wel dat die zeker niet veeleisend is. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rubo Posted April 17, 2012 Share Posted April 17, 2012 Ik zou er maar geen probleem van maken. Quote met vriendelijke groet, Rubo Link to comment Share on other sites More sharing options...
thea Posted April 17, 2012 Share Posted April 17, 2012 Ook zo bij mij de plant vraagt niet veel,gewoon naar buiten. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted April 20, 2012 Author Share Posted April 20, 2012 Morgen als het licht is even de plant erg precies controleren, nu zegt een kweker die die foto zag; daar zit spint inGeen idee of hij gelijk kan hebben, misschien niet. Morgen eens beter controleren. Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marinus Ros Posted April 20, 2012 Share Posted April 20, 2012 (edited) Dat denk ik niet. Ten eerste is het daar nu veel te koud en vochtig voor en ten tweede is melisse daar echt niet gevoelig voor. Nu ja, controleren schaadt natuurlijk niet. Edited April 21, 2012 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted April 21, 2012 Author Share Posted April 21, 2012 Ja hij beweerde dat i.v.m. warme weer van een tijdje terug. Maar ehh, geen spint inderdaad Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts