Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Citroenmelisse heeft gele vlekjes


dennislp

Aanbevolen berichten

Precies, niet kijken maar opeten!

(Of in de volle grond zetten)

Ik kan me nog van vorig jaar herinneren dat je alles in potten liet staan. Houden veel plantjes niet van.

Maar dat had je vast al eerder gehoord.....

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk veel teveel wortels in een kleine pot?

En misschien moet je gewoon lekker plukken van je kruiden, en niet steeds alle vlekjes zien

 

Ja begin een beetje bang te worden voor elk vlekje denk.. moet er misschien maar is niet te moeilijk over doen Maar na dat meeldauw gedoe van vorig jaar let ik nu wel heel erg op alle vlekjes en dingetjes.. wil echt niet nog eens amper iets kunnen oogsten

 

Te kleine pot zal het ook niet zijn trouwens, of ze moeten echt te snel groeien. Stond in een 1 literpot (tuincentrum) en is 2 weken terug naar een 5 liter pot verhuist. Over een tijdje waarschijnlijk nog eens naar een 12 liter pot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt tegenwoordig ook melisse met goud (nou ja, geel) kleurig blad en ook bonte kweekvormen.

Soms vind je in tuincentra al wel eens planten die er tussen in zitten (mossel noch vis dus) en die vertonen dan zo'n mix van beide soorten.

Is het toch dat niet dan staat ie misschien iets te droog?

 

Overigens is citroenmelisse, zoals vele kruiden, niet makkelijk onderhevig aan ziektes dus ik zou er niet wakker van liggen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...