Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

bladselderij uitdunnen


RobN

Aanbevolen berichten

Ik heb bladselderij gezaaid, nu staan de cellen in de trays aardig vol, maar hoeveel kan ik het beste laten staan, is het net als bij knol en bleekselderij, 1 plantje?

Voor mijn gevoel is bladselderij wat meer plantjes per kluitje of heb ik dat mis?

Onkruidmanager 1.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke bladselder ? Bladselder is groene/witte of snijselder, daar kan je de steel en blad van gebruiken. De andere is knolselder daar gebruik je de wortelverdikking.

Groene/witte en knolselder teel je solo zodat ze mooi uitgroeien, snijselder kan wat dichter opeen om sneller te oogsten zoals pluksla.

 

Het is natuurlijk niet allemaal zo strak afgelijnd, de groene en witte kan je ook gebruiken om af en toe sneller een stengel af te snijden of wat dichter opeen zetten en als snijselder te gebruiken, zij staan echter meestal solo omdat je daar toch iets meer voor de stengel gaat.

aangepast door redzebra
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...