Geplaatst: 19 april 201213 j Verbrand kan hij niet zijn, maar 1 van mijn tomatenplanten laat zijn onderste takjes zakken en heeft wat rare wittige plekjes op de stam. Stond gewoon bij de anderen. Heb hem zolang in quarantaine gezet, maar raden jullie me aan om deze plant te behouden of weg te doen? Boven wat jullie op de foto zien zijn het stammetje en de bladeren namelijk gewoon gezond!
Geplaatst: 19 april 201213 j Ik heb geen idee, maar dat witte doet me wel weer snel aan meeldauw denken.. geen idee waarom.Maar als je nog meer dan genoeg anderen plantjes hebt.. zou ik geen risico nemen en hem weg doen Of als het topje nog gezond is, dat je het topje van de plant nog zou kunnen stekken, maar dan zou ik wel voor de zekerheid die stek wel even apart houden.. Je weet natuurlijk nooit of die 100% gezond is > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 19 april 201213 j Ik zou ook geen risico lopen en de plant kiepen. Ik zou ook denken aan meeldauw, maar gezien de bladeren die zo hangen... Ik hoop niet voor je dat het Phytophtora is. Hebben je planten erg vochtig gestaan (of een hoge luchtvochtigheid gehad)? Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.
Geplaatst: 20 april 201213 j Oke: wit en slappe bladeren. Maar wat mij het meeste opvalt is de voet van de plant , net boven de aarde. Dat ziet er niet best uit. Weggooien. De anderen meer licht en lagere temperaturen geven. Ding is ook wel erg lang geworden hoor. ( zwak )
Geplaatst: 20 april 201213 j Auteur Ik gooi hem vandaag nog weg. Op de foto is het misschien een beetje bedrieglijk Bit, maar het is een dood blaadje wat ervoor hangt. Bedankt voor de reacties
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.