Eva Geplaatst: 21 april 2012 Geplaatst: 21 april 2012 (aangepast) ook nog even bijgewerkt... Marieke geeft: krijgt :aardperen in potten-----------------------------------HeylaneGeeft:hysopheemstpaarse basilicum ('Purple ruffles')dillewijnruit Krijgt:verschillende soorten muntMarokkaanse muntgeneeskrachtige plantenHeelkruidmoerasspirea?Mierikswortelknoopkruid--------------------------------Dennis29geeft:bosaardpeerjostabesSalie paars blad, bontekrijgt :groot hoefblad, kraailookwilgwilde(bos)tulpjeswilde sleutelbloemnine star broccoli ----------------------------------------------Joriekegeeft:- Kleine (zichzelf)uitgezaaide rozemarijn plantjes. - Bronzen venkel- citroentijm- Echte heemst- Grote bevernel. - Frans/Spaanse zuring- roomse kamille/ kruip kamille- 7-jaars spinazie zaailingen (net opgekomen). - vaste papaver met eetbaar maanzaad. Zaailingen van dit jaarkamperfoelieananassalie rankspinazieAllium senescens subsp. glaucumkrijgt :pol heelblaadjes wilgenroosjewilde tulpjes haarlems klokkenspel ?Nigella sativadaslook(heel veel)maarts viooltjetomatillokliswortelStoeptegel -----------------------------------------------LisaGeeft:Krijgt:daslook---------------------------------------------DickGeeft:chinese yamyakonknolcapucienCodonopsis pilosulaApiosgewone engelwortel als ze zich gezaaid heeft.damastbloempassiflora herbertianadruif Ramtas (wit pitloos)Tagetes Minutakrijgt:lekker veel:crosnemieriksworteldaslook----------------------------------------------------------thea Geeft:zwarte framboosYaconknolselderij150 cm hoge wolfsmelkWitte prikneusjostakrijgt:pitaya zaadjes15 rode bleekselderijCrosne Aardpeertomatillowitte smeerwortelVerbena Bonariensisen neemt tray voor me mee ------------------------------------------------------Frank vwlGeeft:JiaogulantijmkrijgtcrosneAardpeer------------------------------------------------------geedee Geeft:aloe veraoosterse karmozijnbesKleine herfstasterPrikneusABC kruidje Krijgt:pitaya meloenpeerheelblaadjeshoge witte herfstasterklimspinazie----------------------------------------------appelvrouw Geeft:Gojibes Japanse wijnbesrode kruisbeswitte druif "alff"Krijgt:hoefblad kleinsnackpaprikaMarokkaanse munt, chocolade munt, appelmunt, kruizemunt, pepermunt..witte toortsjesdropplant (?)vetplantjesRode bleekselderij 6 st.mierikswortelverbena bonariensisafrikaantjes------------------------------------------Margareth geeft: basilicum4 purple peacock4 rode spruitjesHabanero orange Krijgt:een paar muntsoortjespimpernel, kraailook, daslook bijzondere peper ----------------------------------------renate Geeft:digitaliskrijgt:----------------------------------------------BonnieFGeeft:citroengrasblauwe regen stekken? Of zaaien?krijgt:nieuwzeelandse spinazierare tomaat, courgette komkommer afrikaantjeskraailook wat daslook 2 rode bleekselderij----------------------------------------------greetje11Geeft:gele framboos paarse stokboonkrijgt:paprikaplantjesDaslook kraailook------------------------------------------Kruidje Geeft:digitalisframbozen (dubbeldragers c.q. herfst)aardbeitjesLupinejonge Maisjeskrijgt:Cayenne lombokhertshoorn wegbreemierikswortelkraailook---------------------------------------------------renate Geeft:digitaliskrijgt:------------------------------------------------jeanne-gordijn Geeft:komkommersnack komkommerkrijgt:Nieuw zeelandse spinaziezaden en plantjes HellyKrijgt:5 rode bleekselderijGeeft:paarse klimboongele courgette JosKrijgt:?Geeft:Paarse klimboon JasminGeeft:zeep, zalfkrijgtmierikswortelkraailook, daslook. JootjeGeeft:muntKrijgt:meloenpeer stek Klopt het zo? als er iets vergeten is, meld het me even aub! 19 mei 2012 aangepast door Gast
Eva Geplaatst: 21 april 2012 Auteur Geplaatst: 21 april 2012 wil iedereen die nog iets van me krijgt iets uitzoeken uit de ruillijst hieronder?andere liefhebbers mogen zich natuurlijk ook melden ruillijst daslooksleutelbloembostulpspaanse peperaardpeerbijvoetcrosnenieuw zeelandse spinaziekaardebolafrikaantjesananaskerspaarse tomatillochrysanthogevlekt longkruiddagkoekoeksbloemgroot hoefbladmaarts viooltjemoerasspireahertshoornweegbreesint janskruidgrote toorts,Mierikswortel,tuingeranium.Lavaskraailookpolletjes zoekt nog: lupine plantjes endruif
Jorieke123 Geplaatst: 21 april 2012 Geplaatst: 21 april 2012 @Eva: Wat kan je met haarlems klokkenspel? Ik kan alleen eetbare planten levend houden Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Eva Geplaatst: 21 april 2012 Auteur Geplaatst: 21 april 2012 haha, je kunt ze niet op eten...maar je hoeft ze ook geen water te geven het is gewoon een heel bijzonder plantje. en aangezien jij je niet zo bezig houd met mooi, bijzonder en niet eetbaar dacht ik dat je er wel eentje kon gebruiken ik haal hem net zo lief van je lijstje hoor, hij is namelijk nogal moeilijk te vinden...
thea Geplaatst: 21 april 2012 Geplaatst: 21 april 2012 Ik las maar kan niet meer vinden hoe neem ik alles mee Ik zelf doe het in stapel kratten van de bakker . http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Jorieke123 Geplaatst: 21 april 2012 Geplaatst: 21 april 2012 Ok Eva, laat hem er maar op dan hoor Hij verwilderd lekker? Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Helly Geplaatst: 22 april 2012 Geplaatst: 22 april 2012 Eva, ik heb nu weinig tijd (moet er echt weer vandoor nu) maar ik zal je mijn lijst even doorsturen. Mocht ik het vergeten, graag even pb. Mijn hoofd loopt af en toe ff over Good things come in small packages
Dennis29 Geplaatst: 22 april 2012 Geplaatst: 22 april 2012 Ja ik heb nog zat jostabes stekken. En mag ik misschien een bustulpje?
Helly Geplaatst: 22 april 2012 Geplaatst: 22 april 2012 Eva, buiten de gebruikelijke soorten die bijna iedereen heeft, heb ik nu gele meiraapjes (Goldana) en lange rode biet (Cylindra), die net omhoog zijn gekomen in de potjes, verder gele courgette, rode ui (smal), verschillende soorten krop en pluksla, moet ik nog zaaien: gele stokbonen, paarse stokbonen, stambonen, 2 soorten pompoen (Uchi Kuri & Victor), goudsbloemen.Ik heb nog wat stek-materiaal van de framboos, Japanse wijnbes en hopplant.Ik weet niet of jij hier iets aan hebt.. hoop t wel. Good things come in small packages
Eva Geplaatst: 22 april 2012 Auteur Geplaatst: 22 april 2012 Ik las maar kan niet meer vinden hoe neem ik alles mee Ik zelf doe het in stapel kratten van de bakker .lekker handig! ik wou dat ik die had! Ok Eva, laat hem er maar op dan hoor Hij verwilderd lekker?niet echt...hij is behoorlijk zeldzaam omdat hij niet vreselijk gemakkelijk vermeerderd. het is een typische lentebloem, dus volgens mij sterft hij ook nog eens voor de zomer helemaal af...foetsie! Ja ik heb nog zat jostabes stekken. En mag ik misschien een bustulpje?ééntje maar?? ze zullen er met die tijd vast niet meer mooi uitzien, maar ik neem er ook voor jou een stel mee ik zet ze zo op de lijst! Eva, buiten de gebruikelijke soorten die bijna iedereen heeft, heb ik nu .....gele courgette, paarse stokbonen.....ik heb nog geen gele courgette en geen paarse stokbonen...
Helly Geplaatst: 23 april 2012 Geplaatst: 23 april 2012 Ok zet ik die voor jou erop! Hoeveel van ieders wil je? Good things come in small packages
Eva Geplaatst: 23 april 2012 Auteur Geplaatst: 23 april 2012 gewoon één gele courgette en een paar paarse klimbonen (6?)ga je ze voor me zaaien? dan kan ik ze thuis meteen planten...
Helly Geplaatst: 23 april 2012 Geplaatst: 23 april 2012 Jups ik zaai ze. Good things come in small packages
jos Geplaatst: 23 april 2012 Geplaatst: 23 april 2012 Eva, de paarse stokbonen gemist in het zaden carrousel of waren ze er al uit ?Zal er nog wat meebrengen op de moestuindag, kunnen dan nog gezaaid worden.Zal ook de resterende aardperen in emmers of bakjes proberen te transporteren.
Eva Geplaatst: 25 april 2012 Auteur Geplaatst: 25 april 2012 Eva, de paarse stokbonen gemist in het zaden carrousel of waren ze er al uit ?Zal er nog wat meebrengen op de moestuindag, kunnen dan nog gezaaid worden.Zal ook de resterende aardperen in emmers of bakjes proberen te transporteren. als ze er nog inzaten zal ik gedacht hebben dat ik ze zelf nog zou kopen...net als de pronkbonen, die heb ik ook nog niet gekocht.ik zal van de week eens bij de intratuin kijken, ik wil daar ook nog graag de stevia halen en ik heb een cadeau-bon ah, ben jij ook nog niet van je aardperen af? ik stik er nog in...dat geeft niet hoor, morgen ga ik ze op een speciaal plekje planten, daar hebben ze alle ruimte.en ik heb volgend jaar vast meer recepten om ze te gebruiken... Bij mij klopt het hoor mooi! dan heb ik tenminste één bestelling helemaal correct
thea Geplaatst: 26 april 2012 Geplaatst: 26 april 2012 Jorieke vroeg aan jouw de tomatillo ,heb even gelezen op internet.Lijk me wel wat als je over heb hou ik mij aanbevolen. http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
greetje11 Geplaatst: 26 april 2012 Geplaatst: 26 april 2012 @Evaik zal van de week eens bij de intratuin kijken, ik wil daar ook nog graag de stevia halen en ik heb een cadeau-bon Ben niet zo tevreden over de zakjes zaad van intratuin, ondanks de houdbaarheid, kwam alles niet of slecht op een aantal jaar geleden.Je kunt je cadeaubon beter voor wat anders gebruiken.Maar goed dat is mijn mening, je moet het natuurlijk zelf weten. Je kunt beter zaad bij van der Wal bestellen, snelle service en prima spul. Ik zal eens kijken of ik nog wat paarse stokbonen over heb, hoeveel wil je er eventueel
greetje11 Geplaatst: 26 april 2012 Geplaatst: 26 april 2012 Eva en ik heb ook nog zaad van snijbonen, geen pronkbonen.Wil je daar wat van
geedee Geplaatst: 26 april 2012 Geplaatst: 26 april 2012 Eva weet je al hoeveel emmers??? zie grote-planten-emmers-t3671.html
Eva Geplaatst: 27 april 2012 Auteur Geplaatst: 27 april 2012 Ben niet zo tevreden over de zakjes zaad van intratuin, ondanks de houdbaarheid, kwam alles niet of slecht op een aantal jaar geleden.Je kunt je cadeaubon beter voor wat anders gebruiken.Ik zal eens kijken of ik nog wat paarse stokbonen over heb, hoeveel wil je er eventueel inmiddels heb ik een lupineplantje en een eucalipthusboompje gekocht van mijn cadeau bon als jij ook een paar paarse stokbonen voor me meeneemt naar zelhem hoef ik dit jaar ook niet meer te hebben...ze zijn vooral voor de leuk net als de pronkbonen. ik pluk ze heel jong, dan zijn ze nog lekker. als ik te laat ben pluk ik de bonen pas als de zaden rijp zijn. die houd ik dan voor de sier en het volgend jaar want ik lust ze niet... andere/meer stokbonen hoef ik niet hoor...behalve als ze mooi bloeien maar de meeste zijn wit...
Eva Geplaatst: 27 april 2012 Auteur Geplaatst: 27 april 2012 Eva weet je al hoeveel emmers??? zie grote-planten-emmers-t3671.html20 vierkante misschien?
Eva Geplaatst: 27 april 2012 Auteur Geplaatst: 27 april 2012 Jorieke vroeg aan jouw de tomatillo ,heb even gelezen op internet.Lijk me wel wat als je over heb hou ik mij aanbevolen.staat op de lijst
greetje11 Geplaatst: 27 april 2012 Geplaatst: 27 april 2012 Eva, ik neem er wat voor je mee, maar ze zijn echt heel erg lekker, dus niet alleen voor de sier .
Aanbevolen berichten