Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ga weer aan het plukken deze week! Eerst de citroenen en sinaasappels (en een soort van grapefruits) op suiker zetten

Edit:

We hadden gisteren lekker wat citrusvruchten bij het varkensvoer (van een marktkraam) zitten. De schil was hier en daar wat lelijk, maar verder waren ze OK. Ik had 13 vruchten, dus ik heb ze er allemaal in gedaan.

Even wassen, want er lagen schimmelige vruchten naast:

IMG796050021429084987.JPG

Deze 3 soorten:

IMG796498161429084998.JPG

Ze staan nu in suiker (3 kilo deze keer, en dan meten we voor het gisten hoeveel suiker er omgezet gaat worden enz.)

IMG796532751429085015.JPG

Geplaatst:

Omdat ik denk dat grapefruit overheersender is dan sinaasappel-citroen. Je zult denk ik ook een vleug grapefruit proeven..

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Het waren gelukkig geen hele bittere. Als het überhaupt al grapefruits waren dan... Ze waren kleiner, en het vruchtvlees veel lichter. Ook was de schil wat hobbeliger. De sinaasappel op de 1e foto was klein, de citroenen al helemaal.

Nou ja, grapefruit met een vleugje paardenbloemen is ook lekker denk ik Ik heb wel lekker veel bloemen geplukt, goed aangedrukt tijdens het afmeten.

Geplaatst:

Ik ben ook bezig met het maken van de wijn maar ben hier echt zo groen als gras in

Bij dag drie staat doe de paardebloemen sap bij de fruitmix.

Dat heb ik gedaan de sap en bloemen door een kaasdoek gedaan.

Maar dan... Kan het gewoon in de pan blijven staan en met deksel of zonder deksel of moet het al in de pot met waterstof?

Ik weet het niet

Geplaatst:

mijn-vat69051429546618.jpg

En ook hier staat weer de pan op het vuur met de paardenbloemen.Ik had 12 liter,bloemen. Vond een heerlijk braakliggend terrein ,geel van de bloemen. Ik ga ze met citroen,sinaasappel en limoen mengen dit jaar. Ik heb ook een emmer met waterslot waar het straks in gaat. Dan laat ik alles een week staan,dagelijks roer ik dan ff,en dan gaat het allemaal in een fles ,met waterslot.

• 1 maand later ...
Geplaatst:

We hebben de wijn-in-wording geheveld. En ook meteen even gemeten, er zit 12% alcohol in, en geen suikers meer. We doen er nog wat suiker bij en meten bij een volgende keer hevelen weer.

De wijn smaakt nu namelijk helemaal niet zoet, en we houden wel van iets zoetigs. Maar die 4 kilo maakte het de vorige keer net even iets TE zoet.

• 1 year later...
Geplaatst:

Zo, weer eens een flesje open getrokken zo op zondag. We hebben de laatst gemaakte wijn al vaker geproefd, ik kan er alleen op het forum zo niets over vinden. Wat we er toen van vonden. Hij was toen wat bitter (nog) staat me bij. Maar ondertussen is ie erg lekker hoor. Het bittere is nog een heeeel klein beetje aanwezig, maar het vertekend misschien ook wat omdat de vorige batch wel heel zoet was. En we nu minder suiker hebben gebruikt.

Ik houd niet zo van alcoholische drankjes, drink ze amper tot niet. Maar dit is een lekker drankje hoor Zeker op een druilerige dag, je ruikt de velden met paardenbloemen!

Jet, help je me herinneren dat jij wat proeft als je hier bent?

Geplaatst:

Daar ga ik je zeker aan helpen herinneren! En ik zet ook in mijn agenda dat ik het dit jaar absoluut maken moet. Een lichte bitter is normaal natuurlijk, zit van origine in de paardenbloem. Een goed drankje als aperitief!

• 1 maand later ...
  • 2 weeks later...
Geplaatst:

Ok. Ik ga wel even proberen aan bio sinaasappelen te komen, je vind ze hier eigenlijk niet in de winkels dus dat is wel lastig. De eerste paardebloemen bloeien al op de zuid hellingen!

Geplaatst:

Gaarne! Dan heb ik ook nog enkele citroenen nodig..

Edit: even in de eerste post gekeken..6 citroenen, 6 sinaasappelen..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...