Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Iemand ervaring met horrengaas vd Action gebruiken als insectennet voor tunnels?


Vlavlip

Aanbevolen berichten

Ik heb vorig jaar de raamhorren vd Action gespannen boven 2 van mijn 3 verhoogde bakken, om de boel te beschermen tegen oa slakken. Dat heeft prima gewerkt en de horren zijn nog in perfecte staat.

 

Nu wil ik t op wat grotere schaal aanpakken en oa aardbeien zetten in tunneltjes. Ik heb slechte ervaring met klamboes, die scheurden erg snel, dus ik dacht aan de horren, maar die zijn 1 rond de 150cm dacht ik. 

 

Is er iemand die ooit heeft geprobeerd er een stel (of iets vergelijkbaars) aan elkaar te nieten/lijmen/naaien voor een tunneltje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een naaimachine hebt, zou ik daar voor gaan. Ik heb thuis al onze horren onder de naaimachine gehad. Omdat we in een huurhuis wonen en kunststof kozijnen hebben (dus niet mogen boren) heb ik een aantal ramen van plakklittenband voorzien en horren genaaid met gewoon klittenband. 

Maar afhankelijk hoe hoog en lang de bogen zijn kun je de stukken horrengaas ook laten overlappen en vastzetten met clips of stukjes in de lengte doorgesneden tuinslang. En als naaien van het gaas lastig gaat,kun je eventueel een strook biaisband meenaaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een naaimachine, daardoor kwam ik op het idee.

 

Ik heb pvc buizen van 2m, moet nog even kijken hoe ver ik ze in ga graven, maar ik gok dat ik rond de 1.50m uit ga komen, misschien iets minder zodat ik goed uitkom met t gaas.

 

Ik ga er morgen maar even voor zitten :) Goed om te horen dat ze blijkbaar niet stuk zouden moeten gaan onder de naaimachine. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...