woldistel Geplaatst: 22 april 2024 Geplaatst: 22 april 2024 (aangepast) Wie heeft er weer lekkere komkommers van eigen grond in de planning? Ik zag her en der al wat namen voorbijkomen in het zaai- en planttopic. Ik heb dit jaar Beth Alpha, Moneta en Yamato gezaaid. Die laatste heeft me laten schrikken: afgelopen zaterdagmiddag gezaaid en nu al ontkiemd 😯! Hoe goed die het verder gaat doen? Schijnt erg lang te worden maar ook snel wat bitter bij de steelaanzet. Beth Alpha is al een paar jaar favoriet. Niet te groot, dunne schil en niet een heel sterke smaak, vind ik. Dus smikkelt op de volkstuin gelijk lekker weg 😋 Moneta is vrij gelijk aan Marketmore, hele goede komkommer voor vanalles en nog wat. 22 april 2024 aangepast door woldistel 1 Quote
Lia56 Geplaatst: 22 april 2024 Geplaatst: 22 april 2024 Hier market more... lekker ook voor de kleinkids 1 Quote
Kevins Moestuin Geplaatst: 22 april 2024 Geplaatst: 22 april 2024 (aangepast) Ik heb de Bella f1 als kas komkommer, dan nog Sonja als buitenkomkommer, en laatst bij de lidl salamanda F1 snackkomkommer en Murza F1 salade komkommer gehaald beiden 100% oplomst dus dat is top 😇 22 april 2024 aangepast door Kevins Moestuin 1 Quote
henkg Geplaatst: 22 april 2024 Geplaatst: 22 april 2024 Hier ook Market More, al jaren, voor de teelt buiten. Een zonnige en enigszins beschutte plek vinden ze wel fijn. Ik zet ze per twee in een 45 liter speciekuip. (De Sonja was hier geen succes: te meeldauwgevoelig. 1 Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
woldistel Geplaatst: 22 april 2024 Auteur Geplaatst: 22 april 2024 Dat vroeg ik me ook nog af, hoeveel er na de wedstrijd het daarop volgende jaar weer met Sonja in de weer zijn (geweest). Quote
Roland Geplaatst: 22 april 2024 Geplaatst: 22 april 2024 Ik ben van Sonja overgestapt naar Bella F1. De laatste vind ik beter. 1 Quote
Arja Geplaatst: 22 april 2024 Geplaatst: 22 april 2024 Ik heb Sonja voorgezaaid, had nog zaden van de wedstrijd van vorig jaar. En uit de reizende biozadendoos de Carosello Leccese, Lemon Apple, Red Hmong en Marketmore. 1 Quote
woldistel Geplaatst: 23 april 2024 Auteur Geplaatst: 23 april 2024 Red Hmong is ook lekker. Goed bewaarbaar ook. Quote
Arja Geplaatst: 23 april 2024 Geplaatst: 23 april 2024 Ben er erg nieuwsgierig naar, de zaden heb ik van de mtfd van afgelopen najaar. Quote
Nasuada Geplaatst: 24 april 2024 Geplaatst: 24 april 2024 Houden jullie de komkommer in de kas of buiten? Quote https://www.deblijehoeve.nl/
woldistel Geplaatst: 24 april 2024 Auteur Geplaatst: 24 april 2024 Meestal in de kas. Buiten vergeet ik vaak op te letten of is het net een koud jaar, ofzo. Maar dit jaar ook maar weer eens proberen. Quote
Arja Geplaatst: 24 april 2024 Geplaatst: 24 april 2024 (aangepast) Buiten, ik heb geen kas. Hoop op een komkommer-vriendelijke zomer, maar ik reken nergens op. 24 april 2024 aangepast door Arja 1 Quote
Kevins Moestuin Geplaatst: 24 april 2024 Geplaatst: 24 april 2024 Zowel in de kas als buiten, voor de kas koop ik wel zaad voor kas komkommers, en voor buiten zaad voor buiten komkommers 😇 2 Quote
Nasuada Geplaatst: 24 april 2024 Geplaatst: 24 april 2024 Eerste kee komkommer hier. ik zal een in en een buiten de kas doen😅 1 Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Kevins Moestuin Geplaatst: 25 april 2024 Geplaatst: 25 april 2024 Had vandaag wel iets geks een plant hing helemaal slap, bij controle was het medium kurk droog ondanks dat ze bodem water krijgen, zelfs na een paar uur in een water bak te staan was het medium kurk droog, dat wordt toch maar weer vanaf boven water geven 🙈🙈 Quote
Moestuinpassie Geplaatst: 26 april 2024 Geplaatst: 26 april 2024 Hallo allemaal, welke minimale nachttemperatuur houden jullie aan om komkommers uit te planten in een kas? Hier in zuid Holland wordt het vanaf morgen boven de 10 graden in de nacht, maar over een week zakt het weer tot 8 a 9 graden een paar dagen. Denken jullie dat ik mijn komkommers al in mijn kas kan zetten? Quote
Goudsbloempje2 Geplaatst: 26 april 2024 Geplaatst: 26 april 2024 On 4/24/2024 at 10:57 AM, Nasuada said: Houden jullie de komkommer in de kas of buiten? Ik had afgelopen jaar in de kas en buiten. Heb nu alleen marketmore gezaaid. Die doet het buiten prima dus nu twijfel ik. Quote
MSDG Geplaatst: 27 april 2024 Geplaatst: 27 april 2024 Ik heb dus ook zonder veel extra onderzoek Bella F1 aangeschaft, maar gezien die hier al een paar keer voorbij is gekomen, denk ik dat dat een goede keuze is. 😄 Buiten dit jaar geen komkommers. Passen telkens net niet in het plan. Volgend jaar verhuist de rabarber en krijg ik er een half vak bij, dan moet ie wel weg te plannen zijn. Overigens heel grappig om te lezen dat Sonja niet in de smaak valt bij veel mensen. Iedereen die ik een Sonja heb gegeven reageerde juist mega enthousiast, zo zou een komkommer moeten smaken. 🤣 Reden voor mij om Sonja misschien over een week of twee nog te zaaien, had initieel 2x Bella F1 gepland om de oogst te spreiden. Maar misschien wordt het dus nog Sonja of de snackkomkommer Salamdra F1. Oja, en weer luffa, maar dat in z’n eigen topic! 1 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Kevins Moestuin Geplaatst: 29 april 2024 Geplaatst: 29 april 2024 Foto van de huidige stand van zaken de Bella f1 groeit goed omdat ze nog een maand bij mij binnen blijven toch naar 1.6L potten verspeend. Quote
Walters Geplaatst: 30 april 2024 Geplaatst: 30 april 2024 @Kevins Moestuin zet je ze daarna in de volle grond of in grote bakken/potten? Quote
Kevins Moestuin Geplaatst: 30 april 2024 Geplaatst: 30 april 2024 @Walters de helft in de volle grond en de andere helft in 30L plantkuipen beide in mijn tunnelkas om het verschil in groei en opbrengst te meten. Quote
Beukwood Geplaatst: 1 mei 2024 Geplaatst: 1 mei 2024 Op 26-4-2024 om 15:41, Moestuinpassie zei: Hallo allemaal, welke minimale nachttemperatuur houden jullie aan om komkommers uit te planten in een kas? Hier in zuid Holland wordt het vanaf morgen boven de 10 graden in de nacht, maar over een week zakt het weer tot 8 a 9 graden een paar dagen. Denken jullie dat ik mijn komkommers al in mijn kas kan zetten? Is geen probleem Moestuinpassie! Zodra de nachtvorst weg is zet ik altijd al mijn komkommers in de kas 1 Quote
Walters Geplaatst: 1 mei 2024 Geplaatst: 1 mei 2024 23 uren geleden, Kevins Moestuin zei: @Walters de helft in de volle grond en de andere helft in 30L plantkuipen beide in mijn tunnelkas om het verschil in groei en opbrengst te meten. Zie een verschil in opbrengst ? Ik heb de snackkomkommers in 20 liter potten staan en groeien in 4 dagen al als een raket. Zet je er nog een klimrek omheen? Quote
Kevins Moestuin Geplaatst: 2 mei 2024 Geplaatst: 2 mei 2024 Klimrek bij snack, de bella f1 leid ik aan een touw omhoog. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.