jasmin Geplaatst: 8 juni 2011 Geplaatst: 8 juni 2011 Eerst gaf ik koffiedrap dat je anders weg zou gooien. Laatst had ik bij de Super een pak super-goedkope koffie gekocht. Helaas niet lekker om te drinken. Daar heb ik gewoon een keer koffie mee gezet zonder filter... en bij het begieten van de planten kwam het drab ook mee... http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Juna Geplaatst: 8 juni 2011 Auteur Geplaatst: 8 juni 2011 Ik heb laatst ook maar wat koffie gegeven Maar ik wil ook m`n vermicompost gaan gebruiken binnenkort, er is al behoorlijk wat . Even nog wat foto`s ^_^ want de goudsbloemen zijn gaan bloeien! Ik vind ze zo mooi En de kleuren van de tuin geven me 'zin' om kleurige dingen te schilderen ^_^ vlinders op het moment. Edit:Ik vergeet nog iets!Ik heb nog een klein extra hoekje gebouwd. Ik wilde het al eerder doen maar moest er vullende grond voor kopen en kon dat even niet.Het is een hoekje voor de aardbeien die ik nog in potjes had staan. Een aantal aardbeien van vorig jaar en een paar van de gekregen aardbeien. Ik wilde die allemaal perse in de volle grond hebben, volgens mij doen ze het dan gewoon het beste. Achterin staan rode punt paprika`s, en achter de toverhazelaar staan 3 vleestomatenplanten met tomaatjes eraan ^_^. De Toverhazelaar gaat overigens niet zo goed.. geen idee waarom maar hij bloeide ook al niet zo, en een deel van de bladeren ziet er op het moment helemaal niet gezond uit. Gelig. Ik heb hem geen voeding gegeven, misschien is het dat wel dacht ik. Het hoekje daar is echt puur bouwzand. Nu is er dus wel extra voeding door de laag die erbij is gekomen. Hopelijk vind de plant dat fijn.Ik heb de bakstenen bij de laagste rand, rechtop in de grond gezet zodat het vierkantjes worden. Ik vind het wel leuk zo! Als ik nog meer lage randjes moet maken doe ik het denk ik op deze manier.
dennislp Geplaatst: 8 juni 2011 Geplaatst: 8 juni 2011 Mooie bloemetjes! Mijne hebben nogal een achterstand opgelopen Staan nog in potjes (nadeel denk, iets te klein) en zijn 3x half uitgedroogd... Schiet niet op dit weekend gaan ze in de volle grond Word één zaadje een groot geheel of niet? Heb nu nog bakjes met 5 zaadjes er in... moet ik dat nog gaan splitsen? > Planten kopen? Doe het bewust!
JongeKweker Geplaatst: 8 juni 2011 Geplaatst: 8 juni 2011 wouw, mooi goudsbloemen, die foto van de goudsbloem in knop vind ik het mooist!Ik ga zo even naar de aldi, daar schijnen wat plantjes in de aanbieding te zijn, zoals komkommer, kiwi..etc.
jasmin Geplaatst: 8 juni 2011 Geplaatst: 8 juni 2011 Ga je nog olie/tinctuur/zalf maken met je goudsbloemen?? http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
JongeKweker Geplaatst: 8 juni 2011 Geplaatst: 8 juni 2011 vergeten te zeggen: Wat kun jij ongelooflijk mooi tekenen/schilderen! Supermooie vlinder!
hansm Geplaatst: 8 juni 2011 Geplaatst: 8 juni 2011 Ja het hoekje is mooi en overzichtelijk zo geworden, ik vindt je vlinder ook hardstikke mooi, waarom heb je daar geen goudsbloem bijgetekend ?En wat is vermicompost ? Players only love you when they're playing.
Romke3 Geplaatst: 8 juni 2011 Geplaatst: 8 juni 2011 prachtige foto`s van je calendula`s! En wat kun jij mooi tekenen zeg!Ik vind het prachtig hoe je creatief met je ruimte omgaat.@ rommert volgens mij kun je nog prima goudsbloem zaaien, maar ik zou het wel snel doen. Het zijn planten die vroeger veel werden gebruikt om mieren te weren.
Juna Geplaatst: 9 juni 2011 Auteur Geplaatst: 9 juni 2011 Hans, dat is uit de wormenbak ik realiseerde me niet dat het in het Nederlands misschien anders word genoemd maar op internet op engelse websites heet het steeds vermicompost. Vermi staat dan voor de beestjes denk ik. Bedankt allemaal wat betreft de vlinder ^_^ en Hans, ik weet niet waarom er geen goudsbloem bij zit ik zou het wel kunnen doen natuurlijk.Misschien bij de volgende.Ik zat laatst wel te denken dat ik het wel leuk zou vinden kleine schilderingen te maken van moestuinplanten die ik heb. Misschien van herkenbare stukjes aan een planten. Maar ik weet het nog niet zeker.Het zou wel goed voor me zijn, dan leer ik ze beter herkennen denk ik. Wat ik wel leuk vind
hansm Geplaatst: 9 juni 2011 Geplaatst: 9 juni 2011 oke er ging bij mij geen belletje rinkelen en wist niet dat wormenbak zo genoemd werd, weet ik het ook weer die tekeningen van vroege bedoel je soort plantkundige detail tekeningen met zo latijnse en nederlanse naam eronder die zijn gaaf, lijkt me moeilijk maar dat kun je vast wel als een vlinder ook lukt.als je zo'n tekening af hebt dan weet je denk als geen ander hoe de plant in elkaar zit. Players only love you when they're playing.
Juna Geplaatst: 9 juni 2011 Auteur Geplaatst: 9 juni 2011 Dat is wel ongeveer wat ik bedoel ^^ maar dan moeten ze inderdaad wel heel erg goed kloppen, en dat vind ik moeilijk.Maar het lijkt me wel tof om plaatjes te maken van die dingen die je standaard wel in de moestuin hebt, of kruiden ofzo ^_^
hansm Geplaatst: 9 juni 2011 Geplaatst: 9 juni 2011 ja dat lijkt mij ook mooi bv de verschillende aardbeien (bloem blaadje vrucht), maarja kan zelf amper rechte streep op papier krijgen zijn het potloden die je gebruikt hebt of verf, voor je vlinder. Players only love you when they're playing.
Helly Geplaatst: 9 juni 2011 Geplaatst: 9 juni 2011 Juna, wat heb je er weer een leuk hoekje van gemaakt Je kan wel zien dat je creatief bent, ook zonder je mooie tekeningen.De goudsbloemen zijn idd prachtig, heb nu zelf de 1e 4 in bloei. Kan ik van genieten. Good things come in small packages
bonnie f Geplaatst: 10 juni 2011 Geplaatst: 10 juni 2011 je kunt prachtig tekenen!Maar waarom wil je waarheidsgetrouw tekenen? Een beetje van de natuur en een beetje van Juna! Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Juna Geplaatst: 24 juni 2011 Auteur Geplaatst: 24 juni 2011 misschien heb je wel gelijk. Ik ben geloof ik een beetje zoekend wat betreft de kant die ik op wil ga met schilderen. Naja.. ik weet wel welke kant ik op wil, maar daar ben ik niet goed genoeg voor. Dus dan ga je verder kijken en veel twijfelen. Maar goed.Even wat kleine updates over de tuin.Het gaat goed met de tomaten, courgettes, komkommers, sla en aardbeien. De kruiden gaan ook prima en de pompoenen planten groeien goed.De dingen die iets minder gaan zijn de bonen en peulen, de slakken zijn erg moordlustig en kevers (Johannes denk ik) zijn medeplichtig geweest.Ook als ik de bonen beschermd al wat groter heb laten groeien en ze daarna in de tuin op de juiste plek zet, worden ze alsnog op gegeten. Zelfs als ze al een meter hoog waren.Ik moet wel zeggen dat ik al een tijdje geen knoflook ed meer gebruikt heb, ik was iets minder gemotiveerd door zorgen over andere dingen ed.Suf, want dat hielp op andere plaatsen behoorlijk goed heb ik het idee.Ik ga binnenkort even kijken of er nog bonen/peulen zijn die ik nog kan zaaien, en het nog eens proberen. Verder gaat het qua oost wel leuk allemaal ^_^ vooral de courgettes verbazen me, het groeit snel en goed. Ik heb ondertussen al 5 van die ronde soort kunnen oogsten en 2 van een lange geel/groene soort. Ik deel er ook van uit, omdat ik het zelf anders niet op tijd op krijg.Komkommertjes gaan ook leuk, ik geloof dat ik er tot nu toe vier heb gehad maar er groeien er alweer drie bij aan 1 plant, en 4 aan een andere.De tomaten binnen gingen goed, die werden al rood en waren oogstklaar, buiten zijn ze nog groen maar het zijn er erg veel!! Ik hoop dat het mooie weer in het weekend ze wat zal helpen om rijp te worden. Dat is het wel ongeveer geloof ik.Meer nieuws is er niet.Wel wilde ik nog vertellen dat de rankende courgette (van de zaden van Bonnie) het ook heel goed doet. Hij is ongeveer anderhalve meter hoog nu en bloeit. Oh en de citroenkomkommer plantjes (van de zaden van Hansm) beginnen nu ook te bloeien, en zijn ongeveer 40 cm lang, ik ben reuze benieuwd ^^.Een paprika plantje buiten maakt al mini paprika`s, en de Cayenne peper binnen heeft nu echt pepers, bijna op vol formaat, dus dat is ook super (wel groen nog). Ik heb tot slot nog wel wat last gehad van spint binnen, een ander plantje (tomaat) is daar erg veel slechter van geworden, maar de rest binnen lijkt goed te gaan. Even goed op blijven letten dus.Binnenkort kom ik wel weer met wat foto`s
Helly Geplaatst: 24 juni 2011 Geplaatst: 24 juni 2011 Hey wat gaat t goed bij jou Juna Misschien een optie om komkommer en courgette in te maken zodat je er in de winter ook nog wat aan hebt? Good things come in small packages
Juna Geplaatst: 26 juni 2011 Auteur Geplaatst: 26 juni 2011 Ja dat is wel het idee strakjes als het teveel is. Misschien invriezen dacht ik. Maar ik moet er nog steeds over inlezen. Hier nog maar wat foto`s, eentje van de oogst van vandaag ^_^, welke in spaghetti is veranderd deze keer. Het zijn wat minibel tomaten, 2 tumbling toms, uiteraard een courgette en peulen, en oregano + een uitje.Ik geniet erg van het oogsten en opeten van al die verse dingen ik vind het erg leuk. En nog een andere foto van een goudsbloem en lavendel, ik blijf ze toch wel echt heel mooi vinden die bloemen De courgettes van deze plant horen trouwens geel te zijn ghaha, maar ze worden dus groenig. Het maakt mij helemaal niets uit natuurlijk, als ze maar lekker zijn, maar weet iemand hoe dat komt?
Helly Geplaatst: 26 juni 2011 Geplaatst: 26 juni 2011 Dat is een flinke courgette Juna. Zaten er al zaden in? Good things come in small packages
Juna Geplaatst: 26 juni 2011 Auteur Geplaatst: 26 juni 2011 Nee nog geen zaden, maar inderdaad ietsje groot. Ik was hem even vergeten door andere hard groeiende courgettes deze week.
JongeKweker Geplaatst: 15 juli 2011 Geplaatst: 15 juli 2011 Hey hoe is het met je? Tijdje niets meer gehoord. Heb even een vraagje aan je. Is dit nou ook een ronde courgette? Ik kan me niet herinneren dat ik die gepland heb. Of kan het een verdwaald zaadje zijn? Shot at 2011-07-15
geedee Geplaatst: 2 november 2011 Geplaatst: 2 november 2011 Is die nou ook zo oranje van binnen? of is deze toch iets anders?? ( ik heb dit ook al bij topic:raadsel gevraagd maar kwam daarnet die foto tegen van jongekweker vandaar beetje dubbel)
JongeKweker Geplaatst: 4 november 2011 Geplaatst: 4 november 2011 ik had precies hetzelfde! De mijne begon groen van buiten. Heb hem voor de sier laten liggen binnen maar al snel werd hij ook oranje van buiten. Ik wist toen dat ik te maken had met een pompoen en heb hem ook gebruikt als pompoen, was best lekker.
geedee Geplaatst: 4 november 2011 Geplaatst: 4 november 2011 En dat was dus een ronde courgette jongekweker?...heb ik m te vroeg gekregen dan?
Aanbevolen berichten