peter85 Posted May 16, 2024 Share Posted May 16, 2024 Hey! Ik heb gister mijn tomatenplanten naar buiten gedaan en vandaag waren het gros van de bladeren heel lichtgeel gekleurd.. iemand een idee waar dit aan kan liggen? Zal morgen een foto plaatsen. Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted May 16, 2024 Share Posted May 16, 2024 Had je ze afgehard? Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
peter85 Posted May 16, 2024 Author Share Posted May 16, 2024 Ja maar wellicht niet voldoende? Kan ik er nog iets aan doen? Andere mogelijke oorzaken? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beukwood Posted May 16, 2024 Share Posted May 16, 2024 Ik vrees inderdaad ook dat de klap naar buiten te groot was. Enige wat je nu kan doen is goed voor de plant zorgen en vooral zorgen dat iig de plant niet uitdroogt. Mijn "standaard" uithardregime voor vrijwel elke plant: Dag 1: max 3 uur naar buiten overdag.. het liefst half bewolkt tot bewolkt weer (en minimaal 10 graden) 's avonds naar binnen.. Als de plant de volgende dag geen kuren vertoond: Dag 2: hele dag naar buiten... het liefst half bewolkt... absoluut niet de hele dag zon (en minimaal 10 graden) 's avonds naar binnen.. Als de plant de volgende dag geen kuren vertoond: Dag 3.. hele dag naar buiten en 's nachts... het liefst half bewolkt... (en 's nachts niet onder de 8 graden) Daarna uitplanten: óf aan het einde van de dag uitplanten zodat de planten de hele nacht van de klap van het uitplanten kunnen bijkomen. óf overdag uitplanten... dan absoluut niet de hele dag zon, maar eerder half bewolkt... liefste helemaal bewolkt met nog een regenbuitje erbovenop. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts