SaarG Geplaatst: 3 juni 2024 Geplaatst: 3 juni 2024 (aangepast) Hallo ik heb een appelboom van een jaar. Volgens het kaartje een Malus Domestica. (Ik ben geen echte kenner) Hij deed het goed maar had luis, nu vertelden ze me dat ik hem moest bespuiten met zeep en water maar nu ziet hij er niet best uit 🫣 gaat hij nu dood? De luis is weg dat dan weer wel.   3 juni 2024 aangepast door SaarG Quote
SaarG Geplaatst: 3 juni 2024 Auteur Geplaatst: 3 juni 2024 (aangepast) Bijgaand een foto van de bladeren van de boom 3 juni 2024 aangepast door SaarG Quote
marcelru Geplaatst: 3 juni 2024 Geplaatst: 3 juni 2024 Malus domestica is de botanische soortnaam voor appel. Er zijn wereldwijd meer dan 7000 varieteiten Malus domestica bekend, dus erg specifiek is die naam niet. Stond er nog meer op dat kaartje? Â Je boom ziet er niet best uit, maar als je stopt met die zeep en het ergst aangetaste blad er een beetje af haalt (niet alles!), dan zal de boom best overleven. Bar veel groeien zal-ie dit jaar niet meer; komend jaar weer een kans. 1 Quote
SaarG Geplaatst: 4 juni 2024 Auteur Geplaatst: 4 juni 2024 Ik heb de meeste blaadjes weggehaald dankjewel! Ik heb een foto bijgevoegd van het kaartje. 1 Quote
Gitta Geplaatst: 12 december 2024 Geplaatst: 12 december 2024 (aangepast) Hoe gaat het met het boompje? @SaarG 12 december 2024 aangepast door Gitta Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.